Hurrá, vannak feliratkozók a honlapodon – de várj, ez még csak fél siker. A valódi email marketing feladat elérni azt, hogy a feliratkozók kattintsanak a leveledben található hivatkozásokra. Ez az az esemény az, amely valóban számít.
Nézzünk szembe a tényekkel, hogy ha nem éred el, hogy a feliratkozóid kattintsanak, nem lesznek ügyfeleid, és nem lesz bevételed sem. Nem erre vágyik egy weboldal tulajdonos sem.
De a tény az, hogy nagyon sok marketinges, blogger és honlap tulajdonos szembesül borzalmas (alacsony) számokkal, amikor az átkattintás arányát vizsgálja.
Ezért, ha csak egyetlen százalék ponttal emelni tudod az átkattintások arányát, máris elindulsz a felemelkedés útján, és aratod ennek eredményét. Azért ez jobban hangzik.
A jó hír az, hogy léteznek egyszerű, mindenki által alkalmazható email marketing módszerek, melyek növelik az átkattintások arányát.
Kezdjük azzal, ami leginkább nyilvánvaló.
Ha pillanatnyilag nem teszed ezt meg az email-eidben, itt van az a pont, mely azonnali ugrást eredményez az átkattintások számában.
Az email eredményességének alapja a hatékony CTA – cselekvésre való felszólítás. Ezt semmiképpen ne hagyd ki.
Ha az email tárgymezőjében felteszel egy kérdést, ezzel felkelted az olvasóid érdeklődését.
Ha pillanatnyilag nincs a leveledben kattintható hivatkozás, akkor is arra szoktatod így az olvasóidat, hogy kattintsanak, most éppen azért, hogy válaszoljanak.
Egy egyszerű fogással – azzal, hogy kérdezel – megragadod az olvasód figyelmét. Ennek az az eredménye, hogy sokkal nagyobb valószínűséggel kattintanak azért, hogy válaszoljanak, vagy megtudják a választ.
Az “utóirat”-ot évtizedek óta használják a cikkírás mesterei. De ne gondold azt, hogy emailben nem lehet alkalmazni.
Miután befejezted az emailt, írj, mint utóirat, egy szórakoztató mini-történetet, majd fejezd be egy hivatkozásra kattintással.
Az emberek természetüknél fogva kíváncsiak. Amikor valakit uralmába kerít a kíváncsiság, sürgető vágyat érez arra, hogy kielégítse a kíváncsiságát.
Kínálj egy kis betekintést valamibe, felkeltve ezzel a kíváncsiságot, majd kérd meg az olvasókat: kattintsanak, hogy többet is megtudjanak.
Tudom, ezt újra és újra hallod, de figyelj, mert ez fontos!
Először is ez bizalmat épít. Ha egy kis pluszt, valami különlegest kínálsz az olvasóidnak (egy értékes blogbejegyzést, egy ellenőrző listát pdf formátumban), mely közvetlenül szolgálja az igényüket, már egy lábbal belül is vagy az ajtón.
Legközelebb sokkal könnyebb lesz számukra, hogy kattintsanak az ajánlatodra, tudva, hogy már kaptak tőled hasznos anyagot.
Ez egy újabb trükk, amit kipróbálhatsz, hogy hatással van-e a célpiacodra.
Lehet, hogy egy szuper-hosszú, alapos email annyira izgalomba hozza az olvasókat, hogy nem is kérdéses az, hogy kattintsanak.
De máskor egy gyors, rövid és ütős email, egy, vagy két soros egy hivatkozással ér el jobb eredményt. Amikor az olvasóid egy ilyen emailt látnak, teljesen világos számukra, hogy pontosan mit kívánsz, hogy tegyenek ( de ne felejtsd el meg is mondani, hogy mit vársz tőlük).
Ha ezzel tisztában vagy, ügyelni tudsz arra, hogy az emailed, és főleg a CTA-d semmi esetre sem rólad, hanem róluk, az olvasóidról szóljon.
Nem is olyan régen egy érdekes esettanulmányt tettek közzé arról, hogy miután 1 szót megváltoztattak a kattintó gombon, 90%-al nőtt a kattintások száma.
Mit gondolsz, mit változtattak meg? “Te” helyett “én”. “Kattints a te próbaverziódért” helyett “kattintok az én próbaverziómért”.
Az egyetlen módszer, amivel valóban pontosan megtudhatod, hogy mi növeli az átkattintások arányát az, ha tesztelsz. A kezdés nagyon egyszerű: készíts változatokat a CTA-ra és a hozzá tartozó hivatkozásra, vagy gombra.
Ha megtalálod azt, ami működik, veregesd meg a válladat, és tesztelj tovább mást.
Anyukádtól biztos többször hallottad “és ha minden barátod beugrik a kútba, te is azt teszed?”.
Bármennyire meglepő, a pszichológusok szerint a legtöbb ember megtenné.
Számunkra a jó hír az, hogy felhasználhatjuk a közösség bizonyító erejét arra, hogy világossá tegyük az olvasóink számára: hozzájuk hasonló emberek már megtették ezt a lépést.
Az egyik gyakori taktika a CTA-t összekötni esettanulmányokkal és véleményekkel.
Ha hihetetlenül alacsony átkattintási arányt érsz el, nézd át az emailedet. Lehetséges, hogy részben az okozza a problémát, hogy a dizájn “elrejti” a hivatkozásaidat.
Amíg még azt sem tudják az olvasóid, hol vannak a hivatkozásaid, addig azt sem tudják, mire kéne kattintaniuk. Ha egyértelmű, hogy a hivatkozásaid elvesznek a dizájn miatt, változtasd meg azt a lehető leghamarabb.
Az email listádat kisebb csoportokra – szegmensekre – kell osztanod a hasonló érdeklődési körök és viselkedések alapján. Ha nekik írsz, nagyobb valószínűséggel kattintanak.
Lássunk egy példát: a listád azokra az emberekre koncentrál, akik fogyni szeretnének. A célközönséged ismeretében, és a szegmentálás eredményeképpen példánkban a várandós nők csoportja a megfelelő. Miért?
Ha olyan terméket kínálsz, ami az új anyukáknak megtanítja, hogyan kerülhetik el, hogy a babájuk elhízzon, a “várandós nő” szegmensbe tartozó nők nagyon is érdekeltek lesznek. Sokkal magasabb lesz az átkattintási arány, és a vásárlás.
Ha erről a termékről a teljes listádnak küldesz emailt, az eredmény drámaian különbözni fog ettől.
A helyzet az, hogy ha nem tudod elérni, hogy a feliratkozóid megnyissák az emailed, hiábavaló arról beszélni, hogyan növelhető az átkattintások száma.
Úgy érheted el többek között, hogy növekedjen a megnyitás aránya, hogy áttételes tárgy mezőt alkalmazol:
Pl. Mit fedeztem fel, amikor találkoztam X.Y-nal (X.Y. helyére egy közismert ember neve kerüljön).
Felejtsd el az unalmas, lélektelen tárgy mezőket, és kezdj el kísérletezni (és tesztelni) olyanokkal, melyek kíváncsiságot keltenek, melyek kitűnnek, szinte kiabálnak az olvasóid postafiókjából.
Itt is ugyanaz a mechanizmus működik, mint a közösség bizonyító erejénél. Ha a barátaid, követőid azt látják, hogy meg tudják osztani a leveled valamelyik közösségi hálón, automatikusan érdeklődőbbé teszi őket a közösség bizonyító ereje, a tömegpszichózis miatt.
Vagyis anélkül van lehetőséged újabb feliratkozókat- és ügyfeleket szerezni, hogy nagyobb erőfeszítést kellene ezért tenned.
Legyél tudatos ebben már most. Olvasd el először az emailedet egy mobil eszközön, hogy lássad, hogyan néz ki. Ha minden kicsit túlnyúlik, bajban vagy, még mielőtt elindulnál.
Válts olyan sablonra, amely reszponzív, mobil-barát dizájnt kínál. Ha így teszel, nem kell aggódnod amiatt, hogy olvasókat és lehetséges ügyfeleket vesztesz amiatt, hogy az üzeneted nem érkezik célba. Magasabb átkattintási arány, és több bevétel a bankszámládon. Ki az, aki nem szeretné ezt?
Ez a 14 ötlet segíteni fog abban, hogy növekedjen az átkattintási arányod.
Ne felejtsd el, ha csak töredék százalékban növeli minden kis változtatás az átkattintási arányt, összesen már jelentős különbséget tesz.
Így teheted mailjeidet feltűnőbbé
Meddig van produktív figyelem a weboldaladon?
Fókuszáljon a legfontosabb mérőszámokra
Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal, eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában. Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.
Home office eszközök
11 jún, 2019Hogy a copy paste valóban a legrövidebb út legyen a szöveg beillesztésekor!