Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

A tökéletes blogbejegyzés írásának anatómiája

A tartalom nem elég! Az is számít, milyen a megjelenése, a bemutatása annak, amit írsz. Lehet a tartalmad nagyon jó, az olvasóidat még sem “ragasztja” oda az oldaladhoz, vagy csak nem osztják meg a blogbejegyzésedet. Miért? Mert az oldalad nem ragadja meg az olvasókat, vagyis nem a megfelelő módon van felépítve. Nézzük hát meg, hogyan lehet a blogbejegyzést tökéletesen felépíteni.

  • “A tartalom a király…"
  • “Minden a tartalomról szól…"
  • “Friss tartalmat kell létrehoznod…”

Igen, mindez igaz, de azt gondolom, ezek az állítások csak az igazság felét tartalmazzák, valami nagyon fontos hiányzik belőlük. Megpróbáltam ezért kiegészíteni az állításokat:

“A tartalom a király… a bemutatás, tálalás a királynő."

“Minden a tartalomról szól… és arról, hogyan mutatod be az olvasóidnak."

“Friss tartalmat kell létrehoznod…és győződj meg róla, hogy könnyű átfutni és elolvasni.”

Ezekre koncentrálva a következő 8 fontos elemét találtam a jó blogbejegyzésnek, az annyira jónak, amit az oldalad látogatói feltétlenül el akarnak majd olvasni.

1.Címsor

A figyelemfelkeltő címsor minden blogbejegyzés- és cikk legfontosabb eleme. A cím szolgáltatja az első okot arra, hogy el akarják olvasni a blogbejegyzésedet, ezért győződjél meg arról, hogy kellően megragadja a figyelmet. Ha ezt elszúrod, ne számíts sok olvasóra (ha egyáltalán akad, aki elolvassa), habár a blogbejegyzésed tartalma lehet kiváló.

Nagyon is sok üzleti blogbejegyzést láttam halál-unalmas címsorral, pl. “XYZ esettanulmány”, vagy “IT ötletek”. Ha egyike vagy az ilyen címek használójának, ne vesztegesd tovább az időd unalmas címsorokra. Emlékezz: azok a szavak, melyeket a címsorban/címben használsz, talán a blogbejegyzésed legfontosabb szavai.

Ha nekem nem hiszel, álljon itt egy idézet David Ogilvy-től, a hirdetés-gurutól:

Általában ötször annyian olvassák el a címsort, mint magát a szöveget. Amikor megírod a címsort, elköltöttél 80 centet az 1$-odból

David Ogilvy

A klikkelésre csábító címsor legjobb megoldásai

  • a számok olvasókat hoznak - pl. 27 ötlet
  • használj érdekes jelzőket, mint hatalmas, szabad, hasznos, egyedülálló, szexi, stb.
  • ésszerűségre utaló szavak, mint ötletek, trükkök, okok, elvek mindig működnek
  • ha van rá mód, kapcsold hozzá ezeket a húzó-szavakat, “miért” és “hogyan”
  • ígérj valamit, mint pl. 27 szuper-hasznos tipp, melyek segítenek neked…
  • inkább rövid legyen a címsorod, mint hosszú, nehogy a Google csonkolja
  • legyen benne egy kulcsszó, melyből organikus forgalmat remélsz

A címsor alap-képlete

Jeff Goins megalkotta a címsor gyors-képletét, melyet érdemes követned, amikor címsort írsz: szám, vagy húzó-szó + jelző + kulcsszó + ígéret

Példa (angol): 10 rendkívüli ötlet az ellenállhatatlan címsor írásához 

2.Első bekezdés

A bevezetés, vagy első bekezdés a hatékony blogbejegyzés másik kulcseleme, mert válaszol az olvasó legfontosabb kérdéseire:

  • miről szól a blogbejegyzés/cikk?
  • megéri a fáradtságot/időt, hogy elolvassa?
  • mi lesz a haszna belőle?

Itt még a tiéd a figyelmük, de ez gyorsan megváltozhat, ha a bevezetődben nem gondoskodsz a jó válaszokról. Hasonlít ez a címsor szabályhoz, ez legyen a blogbejegyzésed legjobb bekezdése, mert ha az első bekezdés nem elég jó, a mesterműved többi részét az olvasóid el sem olvassák.

3.A fő üzenet

A cikked leghosszabb része a fő üzenet, ezért minden erőddel törekedned kell arra, nehogy unalmas legyen. Amit feltétlenül el kell érned az az, hogy “szkennelhető” legyen - egy felmérés szerint az emberek csak a szavak 28%-át olvassák el egy átlagos weboldal-látogatáskor. Más szavakkal ez azt jelenti, hogy a blogbejegyzésed zömét a látogatók nem olvassák el, csak átfutják. Ha arra gondolsz, hány új blogbejegyzés születik minden egyes nap, ezen nem is lepődhetsz meg.

Annak érdekében, hogy a blogbejegyzésed szkennelhető legyen, tedd meg a következőket:

  • a listák, felsorolások kötelező elemek!
  • a kulcspontokat írd félkövéren
  • írj dőltbetűs idézetet
  • használj albekezdéseket
  • alkalmazz vizuális elemeket

4.Cím- és alcím

Ha a főcím az egyetlen cím a blogbejegyzésedben, feltétlen adj hozzá alcímeket. A címek és alcímek segítségedre lesznek abban, hogy a tartalmad optimalizált legyen a keresőmotorok számára, de az olvasóidnak is segítségére lesz az eligazodásban. A jó címsor-szerkezet biztosítja azt, hogy könnyen olvasható/szkennelhető legyen a tartalmad a látogatók számára. Szükséged van alcímre minden új bekezdésnél, ezzel segítve a látogatódat abban, hogy lássa, miről szól a bekezdés, és ha nem érdekli, átugorhassa.

Cím- és alcím útmutató:

  • H1 - a főcím egyértelműen rámutat, hogy miről is szól a blogbejegyzés. Oldalanként 1 főcímre van csak szükség, de szoros kapcsolatban kell lennie az oldal tartalmával, és a megcélzott kulcsszóval.
  • H2 - tökéletes az alcímekhez. A másodlagos kulcsszavakra célozhat, ha szükség van rájuk. A blogbejegyzésed hosszától függően ezekből 2-3-at alkalmazz.
  • H3, H4... alkalmazhatod, mint al- alcím, hogy jobban áttekinthetővé tedd az írásod

5.Kinézet

Jó, ha képeket használsz, de alapvető fontosságú, hogy releváns képeket tegyél a blogbejegyzésedbe, melyek vonzzák a látogatókat, és nem unalmasak.

blogbejegyzés íráshoz képek kellenek

Ha a blogbejegyzésed nem látványos, az olvasóid nagy százalékát elveszítheted, mert egy tanulmány szerint az emberek 65%-a vizuálisan tanul a legkönnyebben. Ez azt jelenti, hogy sokkal jobban tanulnak, és sokkal jobban befogadják az információt a látványon keresztül, mint ha csak olvasnák, vagy hallgatnák.

A jó kép, vagy videó növelheti az olvasóid elkötelezettségét, de ami a legfontosabb, a blogbejegyzésed sosem lesz unalmas. Legyünk őszinték, a szöveg magában unalmas, adjál tehát odaillő képeket a blogbejegyzésedhez. A látványos bejegyzés elég hosszan leköti az olvasóidat ahhoz, hogy el is olvassák a mesterművedet.

A jobb eredmény érdekében:

  • a képek és a videók legyenek relevánsak és jó minőségűek
  • ne legyen bennük vízjel (!)
  • legyen 2-3 kép a blogbejegyzésedben
  • legyen benne összefoglaló kép
  • legyen jellegzetes

Korábbi írásainkban találsz oldalakat, ahol jó minőségű képeket tudsz akár ingyen is beszerezni.

​A 7 leggazdagabb ingyenes képforrás

​Sablon, képek, grafika és zene a weboldaladhoz egy helyen. Mint egy szupermarketben.

Google képek

google kereső

Ha azzal küzdesz, hogy megtaláld a tartalmadhoz legjobban illeszkedő képeket, miért nem használod a Google kép-keresőjét? Letöltheted az első képet, amit megfelelőnek találsz, de még jobb, ha “Felhasználási jogok” szerint keresel.

6.Kapcsolódás más forrásokhoz, ingyenes oldalakhoz

Mindenki szereti, ha kiegészítő forrásokból, ingyenes oldalakból további információhoz juthat. Gondolj úgy a blogbejegyzésedre, mint hasznos információk, listák, tanulmányok és eszközök központjára, melyet az olvasók nagyra értékelnek. Így sokkal nagyobb lesz a valószínűsége, hogy megosztják az oldalad, mint azokat a cikkeket, melyek nem adnak hozzá plusz értéket (nincs bennük hivatkozás más értékes forrásokra).

Ne csak a saját oldaladra mutassanak a hivatkozások. Ha minden hivatkozás ugyanarra az egy domainre mutat (a Te oldaladra), az nyomulós, tukmáló, önző képet mutat rólad. Ha ezt el szeretnéd kerülni, hivatkozzál az oldalakra, melyeket a bejegyzésed forrásaként használtál. Az olvasóid meg fogják jutalmazni a nagylelkűséged.

Ilyen típusú hivatkozásokra gondolok:

  • link egy tanulmányra, melyben megemlítenek
  • link egy ingyenes pdf-re, e-könyvre, eszközre, stb.
  • link egy blogbejegyzésre, amely másik oldalról világítja meg a témádat
  • link egy szerző oldalára, akitől idéztél
  • 1-2 link a saját blogbejegyzésedre, ha a témához kapcsolódik

7.Közösségi média megosztó gomb

Egy nemrégiben közzétett tanulmány szerint egy tartalom 7x gyorsabban terjed, ha van benne közösségi megosztó gomb, mint ha nincs.

google alert

​Ezért nem kérdéses, hogy minden blogbejegyzésednek tartalmaznia kell ezeket a gombokat, ha csak nem az a célod, hogy senki se olvassa el, és ossza meg a bejegyzésedet.Te döntesz, de azt hiszem, nagyon is örülni fogsz azoknak az olvasóknak, akiket a közösségi megosztó gombokon keresztül fogsz elérni.

​Itt egy pár plugin (ingyenes), melyekkel megosztó gombot tudsz generálni:

8.Utolsó bekezdés

A záró, rövid bekezdésben adj egy gyors összefoglalást a legfontosabb megállapításokról, és tegyél javaslatot a következő lépésre, vagy tegyél ide egy CTA (cselekvésre való felhívás)-t. Gondolj arra, hogy mit szeretnél, ha tennének az olvasóid most, hogy elolvasták a mesterművedet. Szeretnéd, ha letöltenének valamit, fűznének hozzá egy megjegyzést, vagy megosztanák?

Pár CTA:

  • Szólj hozzá
  • Oszd meg
  • Iratkozz fel hírlevelünkre
  • Töltsd le a vázlatot
  • Olvasd el ezt a cikket

A blogbejegyzés ellenőrző listája

Remélhetőleg sikerült mindent megtudnod a tökéletes blogbejegyzés felépítéséről, és már készen állsz a “Közzéteszem” gomb megnyomására. De mielőtt ezt megteszed, kérlek, válaszold meg magadnak az alábbi kérdéseket:

  • A lehetséges látogató megtalálja az oldaladat?
  • Könnyen olvasható/szkennelhető az olvasód számára?
  • Tudja az olvasód, hogy mi a következő lépés?
  • Meg tudja osztani?

Ha nem tudod a választ ezekre a kérdésekre, arra kérlek várj még a közzététellel.

4 lépéses formula


Ezzel a tudással felvértezve tényleg forgalmat generáló blogbejegyzést tudsz készíteni. Remélem, hasznosnak találod, de várj, mert vannak még ötletek a tarsolyunkban. Iratkozz fel, és értesítünk, ha következő marketing eszközt bemutató cikkünk megjelenik.​

 

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: