Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Tartalommarketing terv létrehozása

tartalommarketing

Legyen szó feliratkozó-, értékesítési-, vagy bármilyen weboldalról,  blogírásról, a fő kérdés az: hogyan tudod elérni, hogy a tartalom kiemelje mondandódat az interneten található milliónyi információ közül. Hogyan ragadd meg a neten szörfözők figyelmét annyira, hogy érdemesnek találják önként odaadni idejüket, és elolvasni, amit nekik szántál.

blog

Ehhez szükséged van marketing stratégiára, mégpedig a tartalommarketing stratégiára. De mi is ez a tartalommarketing (Tartalommarketing a wikipédia szerint)? A tartalommarketing középpontjában az áll, hogy értékes, releváns (a témához szorosan kötődő), és egységes tartalommal megszerezzük egy jól meghatározott célközönség figyelmét, majd elkötelezetté tesszük őket, és végül vásárlókká. És hogyan érhetjük el mindezt? Vegyük sorra a szükséges lépéseket.

Építsd szilárd alapra a tartalmat – honlap, blogbejegyzés, stb.

A tartalommarketingben első feladatod az, hogy egyértelmű célt tűzzél ki, és pontosan meghatározd a célcsoportod. Ha ezt megteszed, segítségedre lesz a további lépések megtételében.
Határozd meg a fő üzeneted – össze kell tudnod foglalni világosan és érthetően a célodat egy percben. Ha úgy érzed, ezzel megvagy, tegyél próbát egy barátoddal. Mondd el neki a fő üzeneted, és figyeld a reakcióját. Ha nem volt elsőre egyértelmű számára, ez azt jelenti, hogy még nincs kész az üzeneted, tovább kell dolgoznod rajta.
Másodlagos üzenet – ez a termékeddel, márkáddal foglalkozik. Azt mondod el benne, amit ki szeretnél emelni, mint fontos szempontot a célcsoportod számára.
Viszonyítási pont – tűzzél ki világos, számszerűsíthető célokat, melyeket el akarsz érni. Ez fog abban segíteni, hogy nyomon tudd követni, mennyire hatékony a stratégiád.

Tartalommarketing tervezés

Akkor tudod legjobban követni az elért eredményeket, ha a kitűzött célokról és az elért eredményekről feljegyzéseket készítesz magadnak (ezzel kvázi elszámoltatod magad saját magad felé). Azt javaslom, hozzál létre erre a célra egy Excel fájlt, vagy használd a Google Táblázatokat.

Miután meghatároztad üzeneted célját, itt az idő arra, hogy megtaláld a megfelelő média felületet,  melyet használni fogsz. Számtalan módja van üzeneted közlésének, de meg kell találnod a számodra legmegfelelőbb módszert. Ugyanis legyünk őszinték, nem lehetsz aktív egyszerre minden felületen.

Generálj sok releváns ötletet a tartalmadhoz

Már tudod a célt, most minél több ötlet összegyűjtése legyen a legfőbb feladatod. Jó ötletből sosem lehet elég, ezek gyűjtése folyamatos feladat. Minden új ötlet hasznos forrás lesz a témádhoz. Ez fogja megkönnyíteni majd a tartalom írását számodra. Érdemes ezeket is rendezett formában tárolni (pl. táblázatban), hogy könnyen eligazodj a számtalan összegyűlt ötlet között.

A tartalommarketingben a jó ötletek megtalálásának egyik módja az, hogy a saját területeden lépést tartasz a neten a legújabb trendekkel, újdonságokkal. Azt is megteheted, hogy vegyítesz dolgokat: például megtalálod a módját annak, hogyan tudod a saját területedet egy mostanában történt, nagy port kavart eseményhez kapcsolni. Ez a taktika növeli annak az esélyét, hogy az írásod igazán fogékony és érdeklődő közönségre talál.

google kereső

Egy másik módszer arra, hogy ötleteket találj a tartalom írásához az, hogy beírod a saját témádat a Google kereső mezőjébe, és megnézed, milyen  témákat és ötleteket választ ki. Végig mehetsz az ABC-n A-tól Z-ig ezt a módszert használva. Vagy használd ezt a nagyon hasznos eszközt – Übersuggest – Suggest on steroids.

Végül amikor előállsz egy ötlettel, sose félj különbözni a tömegtől. Ellenkezőleg, ha csak lehetséges, légy különböző. Tűnj ki azzal a piacon, hogy te más vagy, nem vagy klón. Felvehetsz például egy érvelő, vagy vitatkozó álláspontot annak érdekében, hogy felhívjad magadra a közönség figyelmét. Ez működik, hidd el nekem.

Tervezd meg úgy a tartalmad, hogy a lehető leghatékonyabb legyen – a tartalommarketingben kulcsfontosságú a tervezés

Miután meghatároztad a tartalommarketing stratégiádat, és rengeteg ötletet összegyűjtöttél, itt az ideje annak, hogy a tartalmad a lehető leghatékonyabbra tervezzed meg. De ezelőtt eggyel vissza kell lépnem.

tartalommarketing lépések

Kiemelten fontos, főleg blogok esetében, hogy jól határozd meg oldalad kategóriáját. A kategóriákat úgy kell meghatároznod, hogy sok ember megnézze a blogodat. A kategóriának képviselnie kell a másodlagos üzeneted (kapcsolódnia kell ahhoz, amit értékesítesz, vagy képviselnie kell egy olyan témát, amiről a célközönséged rád ismer.)

2 fontos szempont:

  • sose hozd létre a kategóriát véletlenszerűen, és
  • sose határozz meg túl sok kategóriát.

Tudtad, hogy olvasóid 20%-a fogja megvásárolni terméked 80%-át? A legjobb tartalom stratégia az, aminek középpontjában ezek az emberek vannak. Azok, akik a legjobban elkötelezettek.

Meg kell hallgatnod a vevőidet, mert előfordulhat, hogy amiről azt gondolod, hogy érdekli őket, különbözik attól, ami valóban érdekli a vevőket.

Ha lehet, készíts interjút a vevőiddel, melyben kitérsz a kulcskérdésekre. A vevőidnek érezniük kell, hogy az ő érdeküket szolgálják a kérdéseid, mert a lehető legjobban ki szeretnéd elégíteni a termékeddel kapcsolatos igényeiket.

Miután kikérdezted a vevőidet, készíts tervet, hogy, milyen sorrendben fogod elkészíteni a tartalmat. Ha nagy csapattal dolgozol, szükséged lesz valakire, aki koordinálja a feladatokat, akinek rálátása van a teljes projektre. Ez az ember fog arra ügyelni, hogy a grafikák időben készen legyenek, hogy a tartalom elkészüljön a közzététel kitűzött idejére, stb.

Tartsd mindig szem előtt, hogy a tartalom generálásában nincs olyan, hogy “helyes út”. Győződj meg arról, hogy a tartalom, melyet előállítasz, a Te és a csapatod erősségeit szolgálja. Ha annak van értelme, hogy hetente egyszer készíts tartalmat, tegyél úgy. Ne kényszerítsd magadat napi közzétételre.

Ha érdekel az útmutató második része is, ami a megvalósításról szól, akkor kattints a gombra

 

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: