Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Tartalom létrehozás útmutató

tartalom létrehozás

A tartalom létrehozásának helyes módja

tartalom létrehozás blogban

Legyen szó blogbejegyzésről, videó megosztásról, vagy bármi másról, mindenkinek megvan a saját kreatív folyamata a tartalom létrehozására. Meg tudom érteni ezt. Az egyik munkatársam például először eldönti, hogy mi lesz a cím, azután készíti el a tartalmat. Én pedig előbb a tartalmat készítem el, majd a végén szülöm meg hozzá a címet.

Az emberek különbözősége ellenére jó, ha van a tartalom létrehozásának egy megalapozott stratégiája. A következőkben megismertetlek az általam használt stratégiával.

Először is a negyedévben megvalósításra kerülő tartalmi ötletek listáját veszem elő. Azután az ötleteken végigmenve hozzáadom azokat a releváns cikkeket, melyeket kutatásaim során találtam. Azokat, melyek szorosan kapcsolódnak azokhoz a tartalmakhoz, melyeket el akarok készíteni.

Amint ezzel megvagyok, készen állok arra, hogy minden héten elkészítsek egy új tartalmat. Mivel szervezetten dolgozom, tudom, hogy a folyamat nem fog hosszú ideig tartani. Mielőtt nekiállok a cikk megírásának, már csak arra van szükség, hogy még egy utolsó kis kutatást végezzek.

Emlékezz: nagyon fontos kitalálnod, hogy mit akarsz közölni. Miután meghatároztad, készíts vázlatot, hogy végig fókuszban maradjál.

Létre kell hoznod egy meglepő és magával ragadó első bekezdést. Ez fog okot adni az olvasónak arra, hogy a teljes tartalmat elolvassa. Egy nagyszerű módja ennek az, ha egy történettel indítasz.

Tartsd fenn mindenáron az olvasó érdeklődését végig a cikken. Amikor a végére érsz, ne feledkezzél meg a CTA (cselekvésre való felhívás – call to action) beszúrásáról. Ne feledd, hogy a záró bekezdés ugyanolyan jelentőséggel bír, mint az első bekezdés.

Sablonok a tartalom létrehozásához

Egy csomó különböző stratégiát tudsz alkalmazni, melyekkel kiváló tartalmat generálhatsz. Több ilyen stratégiával ismertetlek meg a következőkben. A tartalom létrehozás kulcsfontosságú terület, ami hozzájárul, hogy egyre több látogatód legyen, ezért érdemes időt fektetned.

Hogyan

A Hogyan sablonnal könnyedén tudsz tartalmat készíteni. Ha ezt a sablont választod, ne feledkezz meg róla, hogy minél több részletet ismertetsz, annál jobb lesz a cikked. Az emberek szeretnek nagyon részletes, lépésről lépésre útmutatót kapni a legtöbb dologról.

Vélemény

Akár termék/szolgáltatás, vagy éppen egy könyvről szóló vélemény, sose felejtkezzél el egy nagyon fontos szempontról: őszintének kell lenned. Ha végül is neked nem tetszik egy termék, mond el ezt az olvasóidnak, de pozitív hangnemben. Bemutathatod, hogy mit szeretsz a termékben, majd, hogy mit nem szeretsz. Írd le az ajánlásodat, majd a befejezést.

Interjú

Az interjú nagyszerű sablon a tartalom készítéséhez. Ha interjút készítesz emberekkel, válassz valakit, aki azon a területen/ abban a témában szakértő, amiről az interjút készíted. Vagy válassz olyan valakit, aki érdekes, másokétól különböző nézőpontot tud a témához adni.

Lista

A listák igazán jól teljesítenek az interneten. Csak gondolj ilyenekre, mint “a 10 legjobb”, “a 101 legrosszabb”, stb. Láthatólag jól működnek, aminek részben az az oka, hogy könnyen emészthetőek. Az emberek élvezik, hogy először láthatják a teljes képet (pontról pontra), add meg nekik a lehetőséget erre.

Összefoglaló

Ha van sok jó, hasznos tartalmad, miért ne készíthetnél róluk egy összefoglaló cikket a honlapodra, mely az összes általad létrehozott tartalmat összefoglalja. Ez jó taktika egy jól bevezetett honlapon, ahol az új olvasóid nem látták a teljes tartalmat.

Optimalizáld a tartalmad a keresőkre – SEO

A SEO-val kapcsolatos legfontosabb szabály az, hogy soha ne vidd túlzásba. Győződj meg róla, hogy a cikked folyása természetes, és nincs teletömködve kulcsszavakkal. Ügyelj arra, hogy csak kiváló minőségű, releváns és hasznos tartalmat készítsél.

keresőoptimalizálás

Ahogy korábban már említettem, a Google kulcsszó tervezőjével le tudod ellenőrizni a keresési mennyiséget több kulcs témára is, és ötleteket kaphatsz így a kulcsszavakra ( jó, ha különböző javaslatokat találsz, mert így sok kulcsszó változatot kapsz). Emellett használhatod a Google trends-t is annak elemzésére, hogy a célközönséged számára melyek a legjobb kulcsszavak. Nézd át a kapott jelentést, és használd fel a tartalommarketing stratégiádhoz.

Remélem, hasznosnak találtad ezt az útmutatót a tartalommarketing stratégiához (Tartalommarketing terv létrehozása cikkünk). A szilárd alapok, és a megfelelő stratégia segítségedre lesz abban, hogy növekedjen az érdeklődőid elkötelezettsége. A több érdeklődő pedig nagyobb esélyt jelent a terméked eladására.

Mire vársz? Nézd meg, melyik ötletet tudod alkalmazni az üzletedben. És ne felejts el értesíteni bennünket az elért eredményekről.

Ha hasznosnak találtad az útmutatót, bátran ajánld másoknak is. És iratkozzál fel, hogy ne maradjál le a következő marketing ötletről sem.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: