Az üzleti siker két nélkülözhetetlen eleme: vevők ismerete + speciális ajánlat.
Korábbi írásunkban az első tényezőről már beszéltünk, de az ismétlés soha nem árt.
Nézzük tehát, melyek azok a kérdések, amire feltétlen tudnod kell a választ!
Ahhoz, hogy folyamatos sikereket érj el üzletedbe, tudnod kell, hogy kik a vevőid. Érdemes elővenni egy papírt és felírni, hogy kik járnak hozzád. Szánj külön papírt a csoportoknak (fiatalok, szülők, nyugdíjasok...).
Ha ez meg van, akkor fontos, hogy megismerd a gondolkodásukat, hiszen enélkül nem tudsz számukra speciális ajánlatot adni, csak egy sablon ajánlat lenne, arra pedig nem kapják fel a fejüket. A gondolkodásuk megismerésével viszont folyamatos bevételt biztosító termékstruktúrát tudsz létrehozni.
Piackutatás segítségével megtudhatod, hogy miért téged választanak, kiderülnek azok a fontos szempontok, amik alapján összeállíthatod a te speciális ajánlatodat.
Mi az, tehát, amit csak tőled kaphatnak? Miben vagy te a legjobb?
A speciális ajánlat azért nagyon fontos, mert az emberek minden nap sok ajánlattal találkoznak, ha te megszeretnéd ragadni a figyelmüket, akkor valami egyedivel kell feléjük nyitni.
Az ajánlatodat vevő csoportokra kell szabni: ha így teszel, vevőid megszólítva érzik magukat, felfigyelnek rád, és ha egyedi ajánlattal célzod meg őket, téged fognak választani.
A heti kulcsszavak: vevők ismerete és speciális ajánlat
A hét kérdése: Hogyan tudom tökéletesíteni ezt a két tényezőt a vállalkozásomban?