Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

8+1 szempont, mely az akciózás koronázatlan királyává tehet!

marketing csemegék ajánlat

Egy fejedelmi ajánlat, megtöbbszörözi a népszerűséged!

SALE! SALE! AKCIÓ! AKCIÓ! AKCIÓÓÓ!

Milyen mámorító szavak a vásárlóid körében, és milyen gyomorszorító érzés számodra, hiszen egy akció indítása akár rosszul is elsülhet, és a várva várt forgalomnövekedés helyett óriási fiaskóvá válhat.

Az akciók lélektani ereje miatt soha nem szabad lemondani az akciókról, azonban érdemes néhány dolgot átgondolni és okosan csinálni, hogy az eredmény ne forduljon a visszájára.

Az akcióknak hatalmas a népszerűsége a vásárlók körében, ezért a kereskedők alkalmazzák is úton-útfélen. Ebből viszont az következik, hogy a vásárlók sok-sok akcióval találkoznak nap, mint nap.

A kiskereskedőkre a diszkontok licitáltak, aztán jöttek az outlet-ek, a hipermarketek, miközben állandóan folynak a szezonális leárazások, az alkalmi akciók.

Vagyis az akciók piacán is óriási a tülekedés, a verseny.

Te sem maradhatsz ki ebből a versenyből, azonban nem mindegy, milyen költségek mellett, milyen árengedményekkel tudod úgy megoldni, hogy az akcióid nyereségesek legyenek.

marketing csemegék akció

Ne hagyjuk magunkat árversenybe hajszolni, vagyis ne azt majmoljuk, amit a konkurencia csinál!

Összegyűjtöttünk néhány akció-feljavító módszert

Ha ezeket a pontokat végiggondolod és helyesen alkalmazod, jó eséllyel indulsz a nyerő pozíciókért.

Az alábbi pontok tulajdonképpen az egész folyamatot lefedik, és ha ezek alapján építed fel az akcióidat, sokkal nagyobb sikerre számíthatsz.

  • 1
    Az információgyűjtés - mit szeretnének a vevők? - erre érdemes fókuszálni, amikor eldöntöd, mit akciózz!
  • 2
    A beharangozás - pl: "hamarosan elérhető lesz" - az érdeklődés csigázása, a várakozás fokozása lélektani hadművelet
  • 3
    A hírek szivárogtatása apránként pl: készülőben van valami - fokozd a várakozást
  • 4
    Tájékoztasd az érdeklődőket az indulásról - vagyis elérkezett a nagy pillanat, add tudtul ország-világ előtt
  • 5
    Időkorlát megadása, lehetőleg rövid határidővel - ha tudom, hogy rövid az időm, lépéskényszerbe kerülök, nem akarok lemaradni!
  • 6
    Csak 20 db van ezen az áron - ha tudom, hogy kevés a darabszám, szintén nem gondolkodom annyit, döntök és vásárolok
  • 7
    Ha ma rendel, akkor még ezt is kapja, pl: bónuszok a termékhez - ki ne szeretne potyázni a kedvezmény mellett?
  • 8
    Legyen mérhető pl: ha az újsághirdetésből a kupont behozza, akkor 10% kedvezményt kap - ez számodra nagyon fontos visszajelzés több okból is.

És álljon itt a 8+1. javaslatunk! Hogy lásd, milyen jó fejek vagyunk a +1-et is hat részre bontottuk... (Vagy csak simán nem tudunk számolni? Vagy az elején még azt hittük, 8+1 is elég lesz, de írás közben elkapott az ihlet, és még iderittyentettünk 6 +-t? Na, ezt mindenki döntse el maga! Azt gondolom, ezért nem haragszol nagyon!)

Szóval itt a +1!

  • 1
    Akció ide vagy oda, azért a márkánkról kialakult képre mindig legyünk tekintettel!
  • 2
    Figyeljünk arra, hogy az akcióra felhívó színnek elütőnek kell lennie a saját márkánk színvilágától!
  • 3
    Vigyázzunk! Ha valami állandóan elérhető (mindig akciózunk), akkor éppen azt a vonzerejét veszíti el, mely miatt működik, ráadásul azt gondolhatják, "valami nem működik nála, ha állandóan akciózik".
  • 4
    Tilos szezonális terméket a saját szezonjában akciózni! Hagyjuk ezt a szezon végére!
  • 5
    Ne hagyjuk magunkat árversenybe hajszolni, vagyis ne azt majmoljuk, amit a konkurencia csinál!
  • 6
    Természetesen az akciónkról minél több embernek tudnia kell, úgyhogy használjunk minden lehetséges felületet!

Ha mindezt átgondoltad, felépítetted, akkor jöjjenek a számok! Rangsorold, mit tudsz aktuálisan bevetni, árazd be ezeket, mi mennyibe kerül és mit hozhat? A nullszaldóig vess be minden eszközt a siker érdekében.

A heti kulcsszó: akció tunning

A hét kérdése: A következő akciómat mivel tudom javítani?

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: