Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Te mit tudsz varázsolni 2-7 másodperc alatt?

Állítólag tízszer annyi információ zúdul ránk manapság, mint húsz évvel ezelőtt. A tv, az újságok, az internet mind napról-napra ontják az újabb híreket, történeteket. Az emberek figyelmét egyre nehezebb egy weboldalon, vagy újsághirdetésen tartani. Legtöbbször a címszavakat futják végig, esetleg beleolvasnak a szöveg elejébe.

Használd ki a rendelkezésedre álló 7 másodpercet. Ha sikerült! Nyertél!

A rendelkezésére álló idő mindössze 2-7 másodperc! Ennyi időd van, hogy felkeltsd valakinek az érdeklődését és elérd, hogy továbbolvassa weboldalát. De miért olyan fontos az oldalon eltöltött idő? Több okból is:

  • egyrészt, ha a látogató hosszabb időt tölt az oldaladon, akkor azt a Google pozitívan fogja értékelni, és relevánsnak, népszerűnek fog tartani az adott témában. Ez előrébb sorolást, több látogatót jelenthet neked.
  • a látogatóid nagyobb eséllyel vásárolnak tőled, ha meg tudtad ragadni a figyelmüket.
  • nő a bizalom irántad, és szívesebben fognak visszatérni a későbbiekben.

Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók több időt töltsenek az oldaladon, annak egyik legalapvetőbb módja, hogy értékes tartalmakat találjanak rajta.A vizsgálatok azt bizonyítják, ha az első 7 másodpercben a látogató úgy ítéli meg, hogy esélye van megtalálni, amit keres, akkor marad.Ezért nagyon fontos, hogy olyan üzeneteket adj át, melyek értékesek a célpiacodnak.Arról is beszéltünk már, hogy mennyire fontos a jó főcím, az alcímek, a tagolás és a fotók.

Nézzünk most néhány olyan tényezőt, melyek szinte elüldözik az oldaladra érkezőket, olyannyira, hogy még odáig sem jutnak el, hogy beleolvassanak a tartalmadba.

  1. A leggagyibb, a zene, ami elindul, amikor megnyílik az oldalad. Nagyon-nagyon-nagyon kevés esetben van létjogosultsága ennek. Mivel kényes terület! Ezért ne használd!
  2. Szinte azonnali visszafordulást eredményez a képernyő egyik szélétől a másikig tartó ömlesztett szöveg… Kép nélkül! 
  3. Villogó képek, GIF-ek, színek orgiája, betűtípusok tobzódása. Egy ilyen oldal idegesítő, és menekülésre késztet azonnal.
  4. Ha a weboldal átláthatatlan, logikátlan, kusza, 10-nél több aloldallal. Ez azt az érzetet kelti, hogy egy labirintusba tévedtél, miközben neked épp SOS kellene valamiféle információ.

Most már tudod, mit ne tégy, akkor most lássuk azt, mi a megoldás a látogatómarasztalásra!

Tartsd be az ajánlatokat, és látogatóid örömmel maradnak veled!
  1. Friss vagy felújított tartalmak, melyekért érdemes rendszeresen visszalátogatni.
  2. A cikkek végén további, a témába vágó ajánlásokkal, melyek hasonló témájú cikkekhez vezetnek, tehát megkönnyítik a tájékozódást, szintén maradásra késztetnek
  3. Manapság egyre népszerűbbek a videók, animációk, hanganyagok. Használd ezeket. Nem a technikai minőséget fogják nézni, hanem a számukra nyújtott élményt, vagy információt.
  4. Ne erőltesd  az eladást! Megvan annak a módja, hogy senki ne érezze, hogy rá akarnak sózni valamit, mégis kedve támad a vásárlásra.

Összességében egy jól felépített stratégia mentén haladva, előre megtervezve, szépen fel lehet építeni azt a rendszert, mely biztosítani fogja számodra, hogy a 7 másodperc elég legyen arra, hogy megragadd a figyelmét, és biztosítsd, hogy nem csupán információért, de vásárolni is fog tőled.

A heti kulcsszavak: rövid, értékes információ, tervezettség, minőség

A hét kérdése: Mit csináljak a weboldalammal, hogy ott tartsam a látogatóimat?

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: