Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Beszélnek rólad annyit, mint a konkurenciádról?

marketing csemegék kommunikáció

Előfordulhat, hogy bizonyos fogalmak körül érdemes egy kicsit forgolódnunk, mert megértésük révén előbbre léphetünk termékeink és/vagy szolgáltatásaink népszerűségének és kelendőségének növelésében, pedig nem is hirdettünk többet, vagy épp nem is hirdetünk.
Badarságnak tűnik?!

Lássunk. akkor most két fogalmat, melynek értelmezése megfejti a titkot.

Szóval a PR és a hirdetés közötti nagyon egyértelmű különbségre szeretnénk ráirányítani a figyelmedet.

És, csak hogy tovább csigázzuk a kíváncsiságodat, értsd meg, miért is fontos megkülönböztetni és együtt használni a két tevékenységet?

Gyakran előfordul, hogy ha bizonyos hirdetésed nem hozza a várt eredményt, akkor nem hirdetsz tovább és így az ismertséged folyamatosan csökkenni kezd.

Pedig az üzleti életben van egy komoly szabály: "aki nem elérhető, aki nem ismert, az nem is létezik".

Henry Ford egyenesen ezt a tanácsot adja ezzel kapcsolatban: "Ha befektetsz egy dollárt, arra használd a másikat, hogy mindenki tudomást szerezzen róla."

És akkor most jön, amit jól meg kell értened: az ismertség fenntartása nem azonos a hirdetéssel.

Tehát a reklám, a hirdetés nem azonos ezzel, az ismertség fenntartásával, vagyis a PR-rel!

A PR a hirdetés ellentéte egy bizonyos szempontból

Íme, egy kicsit frivol példa, hogy egyszer s mindenkorra megjegyezd!

Hirdetés: Elmondod egy nőnek vagy férfinak, aki tetszik neked, hogy te eszméletlenül jó vagy az ágyban - ez a hirdetés

PR: Egy harmadik fél, mondja el az illetőnek, hogy te milyen jó vagy az ágyban.

Vagyis mi következik ebből a te számodra?

Élen kell lenni. A legkülönbözőbb csatornákon kell "életjelet" adnunk vállalkozásunkról. Olcsón és hatékonyan!

Az eredményes megjelenés feltétele, hogy pontosan tudjuk, célpiacunk hol érhető el a legnagyobb valószínűséggel.

Összeállítottunk egy listát az ismeretség növelésének lehetőségeiből:

  • hírlevélben
  • mások hírlevelében (partner marketing)
  • blogban
  • mások blogjában
  • reklámokban
  • videókban
  • tanulmányokban
  • újságcikkekben
  • fórumokban
  • közösségi oldalon (facebook, instagram, pinterest)
  • kommentekben: gyakran lehetőséget kaphat a hozzászólásért cserébe a saját honlapja címének elhelyezésére.

A heti kulcsszó: ismeretség

A hét kérdése: Hogy tudom elérni ismeretségem növekedését?

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: