Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Kulcsszósűrűség? – Mérd magadnak

kulcsszósűrűsség

2016-ot írunk, a kulcsszósűrűség jelentőségét sokan egy letűnt kor meghaladott koncepciójának tartják, de azért kár lenne tagadni, hogy olykor-olykor érdemes rátekinteni, hogy az általunk fontosnak tartott kulcsszavak vajon a megfelelőarányban jelennek-e meg az általunk előállított tartalmakban.

A kilencvenes évek végén és a kétezres években is általánosan elfogadott tényként kezelték, hogy a jól megszerkesztett SEO szövegnek van egy ideális kulcsszósűrűsége, vagyis a szöveg összes szavának és az adott kulcsszónak van egy tökéletes aránya. Az ideális kulcsszósűrűség alkalmazásának a célja a webes keresők algoritmusainak kihasználása volt, melyekről azt sejtették, hogy azok – több egyéb tényező mellett – a kulccszósűrűség alapján rangsorolják az oldalalakat. (Logikus, minél többször szerepel benne egy adott kulcsszó, annál relevánsabb, lesz a szövegünk a keresett kifejezésre.)

Mindezek ellenére, manapság már nem tulajdonítanak akkora jelentőséget a kulcsszósűrűségnek, tekintettel arra, hogy egyértelművé vált, hogy az ideális kulcsszósűrűség elérésébe fektetett energiák gyakran a fogyasztói élmény rovására mennek, vagyis élvezhetetlen, kényszeredett, kifacsart stílusú tartalmakhoz, melyekben maximum egy kereső algoritmus találna némi gyönyörűséget. Sokkal fontosabbá váltak a felhasználói reakciók az oldal tartalmával kapcsolatban.

Ettől függetlenül persze nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a kulcsszósűrűségnek nyilvánvalóan van hatása a relevanciára. Hiszen, ha adott kulcsszó nem releváns a szövegünkben, akkor a kereső nagyon könnyen kiszűrheti oldalunkat, mint olyat ami nem releváns az adott kulcsszóra. Ezért időről időre érdemes ránézni az általunk előállított tartalmak kulcsszósűrűségére is.

Ehhez számtalan weboldal áll rendelkezésünkre, elég ha beírjuk a keresőnkbe, hogy keyword densitiy tool és számtalan weboldal ajánlkozik majd készségesen, hogy kiszámolja nekünk, mely kulcsszavak hány százalékban szerepelnek a weboldalunkon.

Én ezek közül kettőt emelnék ki most:

  1. Small seo tools

small seo tools - kulcsszósűrűség ellenőrzésEzen az oldalon egy adott weboldalon található szövegre és még nem publikált szövegre is lefutatthatjuk a vizsgálatot ez utóbbit úgy, hogy bemásoljuk a vizsgálandó szöveget. Ennek az oldalnak a szépsége, hogy – azon kívül, hogy weboldalakon title-ben, és meta tag-ekben is keres –beállíthatjuk benne, hogy milyen hosszú egyedi kifejezéseket akarunk kilistázni így akár long-tail kulcsszavakra, kifejezésekre is le tudjuk mérni a kulcsszósűrűséget.

2. Seobook tools

seobookEnnek az oldalnak a sajátossága, hogy beállíthatjuk, hogy minimum hány karaktertől kezdje el mérni a kulcsszavakat, így kiszűrhetjük az „és”, „hogy” stb. kifejezéseket is.

Fontos, hogy ne éljünk a kulcsszósűrűség bűvöletében, de az is fontos, hogy egy-egy relevancia ellenőrzés erejéig ellenőrizzük magunkat és vonjuk le a megfelelő konzekvenciákat. A fenti szolgáltatások segítségével könnyen ellenőrizhetjük az általunk előállított tartalmak kulcsszósűrűségét és igazíthatunk azokon, amennyiben úgy érezzük, hogy a tartalmunk nem elég releváns az általunk kiválasztott kulcsszavakra vonatkozóan.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: