Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Hogyan mérhetjük az átkattintásokat a Google segítségével?

Egy kevesek által ismert, nagyon pontos mérőeszközt fogunk bemutatni most, ami ráadásul ingyenes.

Azt ugye nem kell ecsetelnem, hogy akár egy weboldal létrehozásakor, akár csak egy hírlevél kiküldésekor mennyire fontos, hogy kapjunk visszajelzést arról, hogy mennyire érdekli az olvasóinkat, látogatóinkat az általunk létrehozott remekmű.

Az egyik nagyon jó visszajelzés az, amikor látjuk, hogy hányan kattintottak az általunk megosztott, vagy hírlevélben kiküldött linkre. Ehhez nyújt segítséget a Google, természetesen ingyenesen. Van egy másik előnye is a szolgáltatás használatának, de erről majd végén.

Nézzük, akkor hogy mi is ez valójában és hogyan működik:

Ehhez egy gmail-es fiókra lesz szükséged. Jelentkezz be a fiókodba, majd írd be a böngésződ fejlécbe a következőt: goo.gl

Ekkor megnyitja a Google URL Shortener oldalt.

A „Paste your long URL here” mezőbe másold be a mérni kívánt weboldal címét.
(Pl.: www.azenweboldalam.hu/akcio)

Majd kattints a ’Shorten URL’ gombra, amit a bemásolt webcím mellett találsz jobbra.

A gomb mellé jobb oldalra el is készíti a Google a mérés rövid linkjét, amit egy CTRL+C billentyűkombinációval rögtön ki is másolhatsz a kiküldendő leveledbe.

Ahogy az olvasóid rákattintanak erre a rövid linkre, a rendszer mérni fogja az átkattintások számát. Az átkattintások számát a ’Clicks’ felirat alatt fogod látni.
Megnézheted az átkattintások számát több időintervallumban is.
A Shorten URL gomb alatti „two hours”-ra kattintva  az utolsó két óra, a „day”-re kattintva az utolsó nap, a „week”-re kattintva az utolsó hét, a „month”-ra kattintva az utolsó hónap adatai jelennek meg. Az „all time” pedig minden eddigi kattintás számát mutatja meg neked.

Ha a webcímed sorában a „details”-ra kattintasz, akkor mindezt egy grafikonos kimutatásban részletesebben is megnézheted.  Itt böngészőre, országra és még operációs rendszerre bontva is mutatja a kattintásokat, valamint hogy honnan (milyen oldalakról) érkeztek és nyitották meg a linkedet az olvasók.

A jobb felső sarokban találsz egy QR kódot, amit kimásolhatsz innen és felhasználhatod más marketing eszközön is. Szórólapon, kiadványban, vagy akár weboldalon is. Mérhető az is, hogy hányan nyitották meg okostelefonról a QR kód alapján az oldalad.

És akkor a másik előny, amit ígértem: a rövid link. Miért előny?
Mert jobban néz ki a szövegben, egy ilyen rövid link, mint pl. egy: www.azencegemneve.hu/karacsonyiakciostermekekcsakma

Már ránézni is borzalom. 🙂

A másik ok, ami miatt előny, hogy ez láthatóan egy rövidített link, ami látszólag nem mond semmit. Ezért az olvasó kíváncsiságból hamarabb nyitja meg a linket, mint ha már a linkben látná, hogy milyen oldalra viszed. Magyarán ez is növeli az átkattintások számát.

Nézd meg a videót és használd bátran!

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: