Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Hírlevél vagy eDM? Van különbség? Ha igen, micsoda?

email marketing

Sok helyen olvashatjuk, hogy napjaink egyik legjelentősebb és leghatékonyabb marketing kommunikációs csatornája a hírlevél. Ha megfelelő tematikával és a megfelelő gyakorisággal kommunikálunk a megfelelő embercsoportnak, kiemelkedő hatékonyságot érhetünk el az értékesítésben és a love-branddé válásban. Hogy mit jelent mindez? Kezdjük az elején!

Mi a különbség hírlevél és eDM között?

Az eDM (electronic Direct Mail) olyan levelet jelent, amely egy külső szolgáltató által gyűjtött és biztosított, de a mi igényeink szerint leszűrt email-cím listára kiküldött marketing üzenet. Az ilyen levelek hatékonysága változó
leginkább az üzenettől és a szűrések szofisztikáltságától függően (ez szolgáltatónként változik) és címenként néhány forintos költséget jelent (általában minél jobban szűrünk, annál drágább). edmA szolgáltatók bizonyos esetekben vállalják, hogy elkészítik nekünk a kiküldendő levelet (hiszen itt egy HTML formátumban megépített képeket tartalmazó üzenetről van szó) de mi magunk is elkészíthetjük a kiküldendő anyagot.

A hírlevél ezzel szemben olyan emailt jelent, amit az általunk gyűjtött címlistára mi magunk küldünk ki. Ilyenkor a kreatív költsége egyértelműen minket terhel, ahogyan a mi feladatunk a címlista gyűjtése, karbantartása, és a levelek tényleges kiküldése is. hírlevélEz egyben azt is jelenti, hogy bár a címlistánkon olyan emberek lesznek, akik érdeklődnek a márkánk iránt, a lista karbantartására és a kiküldésre nekünk kell munkaórákat allokálni. Jól látható, hogy ennek előfeltétele egy olyan hírlevél-küldő szoftver használata, mely képes a több erez fős címlistánkat, a feliratkozásokat és a leiratkozásokat, sőt akár az egyéb adatok (pl. születési dátum) tárolására, és az ezek alapján történőszűrésekre is.

Ahhoz ugyanis, hogy az általunk kiküldött hírlevél hatékonyan működhessen, elengedhetetlen, hogy a címlistánk naprakész és szegmentálható legyen, amit gyakorlatilag lehetetlen manuálisan végezni. A hírlevél-küldőszoftver abban is a segítségünkre lesz, hogy a felhasználók viselkedését is követi, így tudjuk, kik azok, akiket érdemes megtartani a listánkon. Ha pedig megvan a naprakész címlistánk, akkor már csak annyi a teendőnk, hogy kiküldjük a hírleveleket, és a hatékonyságot folyamatosan növeljük a folyamatos méréssel és teszteléssel.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Leave a Comment: