Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Érdemes adni?

Berci és az öltönyvásárlás

Berci barátunk meséli: "Utálok ruhát vásárolni. Csak akkor megyek, ha a feleségem elcipel. Megadóan viselem, hogy a lelkes eladó és becses nejem akár nyolc öltönyt is felpróbáltasson velem.

öltöny próba

Mindig ugyanoda járunk, mert jól csinálják, amit csinálnak, de legutóbb még egy kellemes meglepetésben is volt részem: a tortúra végén az üzlet vezetője egy kis üveg bort adott az öltöny mellé. Szeretem a szőlőt ebben a formában is, örültem neki.

Otthon a címkét tanulmányozva megtudtam, hogy az üzletvezető is szereti és a vevőit is, ezért örömmel osztja meg velem a kedvenc borát, egészségemre! A címkén olvasható email címen megköszöntem neki, mert tényleg nagyon finom volt ez a pohárnyi gesztus.

Nem kiváló borász az üzletvezető, hanem kiváló kereskedő. A bort bizonyára vette valahol, palackoztatta és az egész kerülhetett legfeljebb háromszáz forintba. Már nem emlékszem melyik öltöny is volt ez, de a borra, a meglepetés ajándékra még emlékszem.

bor ajándékba

Az igazi ajándékban több az ajándékozó gondolkodása és gondoskodása mint az érték: ha az öltöny mellé egy üveg minőségi bort kaptam volna, azt túlzásnak érezném és az árrésről kezdtem volna tűnődni, a két deci pont elég volt."

Mit tanulhatunk Berci történetéből?

Rendszeresíts többféle önköltségű ajándékot és az aktuális vásárlás értékének 1-2%-ban ajándékozz!

Ha sok új és visszatérő vevőt szeretnél, akkor élj ezzel a lehetőséggel. Az ajándék meglepetés és különlegesség. Gyermekien tudunk örülni neki.

Ahogy az ajándékozás fejtörés, gondolkozz azon, hogy az ajándéka érték legyen alacsony költség mellett: Pl. olyan dolog, ami nincs kereskedelmi forgalomban. Akár csináltass valamit a termék gyártójával, vagy Te készíts valami olyat, ami máshol nincs.

bortartó

Pl. A fenyő ágy mellé adj egy fenyőből készült palack állványt, néhány üveg borhoz elegendőt. Kérdezd meg a vevőt, hogy tudta-e hogy a parafadugókon keresztül veszít zamatából az álló üvegben tárolt nedű? Egy tanács és egy megoldás ajándékba...

Így erősítheted a vevők bizalmát és kötődését, akik könnyebben térnek majd vissza. Amikor többet adsz, akkor a vevőből hírvivő lesz, aki a barátainak, ismerőseinek is újságolja, hogy milyen jó vásárolni nálad.

A heti kulcsszó: Adj többet!
A hét kérdése: Milyen értékes pluszt adhatsz a vevőidnek?

 

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: