Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Egy vállalkozó, aki nagyon mellé fogott

Mit akar a célpiacod?

Péter tanulságos esete

Péter cégében folyamatosan csökkent a bevétel. Arra gondolt, hogy valami gyökeres változással kellene felráznia az üzletet, hogy az aggasztó tendenciát megfordítsa. Szabaddá tette magát egy napra, elvonult, hogy csak ezzel a kérdéssel foglalkozzon.

Eleinte nehezen jöttek a gondolatok, de aztán kipattant az "isteni szikra"! Boldogan sietett haza, hogy feleségével is megossza a nagy ötletet. Párja lelkesen helyeselt, Péter pedig elégedett volt.

Péter és felesége

Senkivel sem beszélt a tervről, titokban látott hozzá a megvalósításhoz. Egy havi szorgalmas munka után piacra dobta az új fejlesztést és izgatottan várta a fogadtatást. Hetekbe telt mire felfogta, az új termék nem lett telitalálat. Bevételei továbbra sem nőttek.

Hol hibázott Péter?

Péter meg volt győződve, hogy az ötlete kitűnő, még a felesége is megerősítette! - Csak a vásárlók nem! Mert őket elfelejtette megkérdezni mielőtt elvonult terméket fejleszteni.

célpiac

Péter felesége sem a vállalkozást nem ismerte, sem a vevői igényeket, ráadásul elfogult volt férje iránt. De Péter sem lát már reálisan, mert aki specialistává válik, az észrevétlenül elveszti a kapcsolatot a hétköznapokkal, a vevőkkel.

Nem a piackutatás hiányzott itt, hanem annak egy kicsi, de lényeges eleme, amit a vevők néhány jól megfogalmazott kérdésre válaszolva szívesen elmondtak volna.

Kérdezd meg a vevőidet: mennyire elégedettek a termékeddel, mivel lennének még elégedettebbek?

Azért veszik mert tökéletes, vagy azért mert nincs jobb? Min kellene változtatni, hogy a termék jobban megfeleljen a vevők igényeinek?

Néhány egyszerű kérdést tegyél fel, legfeljebb hármat. Szólítsd meg kedvesen a vevőt, kérd a segítségét (az emberek szeretnek segíteni!) esetleg valami aprósággal ajándékozd meg a válaszolókat, akár egy sorolással felajánlott díjjal.

A kérdőíven adj helyett a bővebb válasznak is: vannak akik szeretnek okosak lenni, sőt még a kötődésüket is fokozza, azzal, hogy a véleményüket fontosak tartja és kíváncsi rá. Értékelje a válaszokat és aztán fogjon a fejlesztésnek.

Minta kérdőív:

Kedves vevőnk, kérjük segítse munkánkat, hogy még jobb választékkal kínálhassuk Önt. Kérjük mondja el a véleményét a nálunk kapható fenyő ágyakról.

Elégedett a forma választékkal?
Elégedett az árszinttel vagy szeretne lényegesen olcsóbb kategóriát is látni?
Megfelelő magasságúak az ágyaink, vagy szeretné, ha rendelhető lenne egyedi magasságú ágy?

Köszönjük válaszait! Hamarosan tárgyalunk a gyártóval arról, hogy mit tehetünk azért, hogy a leggyakoribb igényeket kielégíthessük.

A kérdőívet dobja a gyűjtőládába, címével ellátva, hogy részt vehessen a sorsolásunkon.
Péter üzletvezető, az Ön szolgálatában.

A heti kulcsszó: kérdezz

A hét kérdése: Milyen kérdésekkel tudom, kideríteni, hogy mi érdekli a vevőimet?

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: