Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

A Valódi érték, amiért a vevők vásárolnak…

Mi a Valódi Érték?

Amikor az emberek vásárolnak, akkor van egy fontosabb érték az árnál. Persze mondhatnád, hogy fontos az ár, ezzel egyetértünk, viszont a most bemutatott érték, ennél is fontosabb.

Gondolkodj el egy pár percet:

Mennyit ér egy pohár víz otthon?... és mennyit a sivatagban?

Ha belegondolsz valójában csak a helyszín változott meg és mennyivel értékesebb lett az a pohár víz.

Mi történt, amikor autót vásároltál?

Odamentél az eladóhoz és ezt mondtad? “Kérem a legolcsóbb autót.”

Nem valószínű. Megvizsgáltad az autó paramétereit, átgondoltad, hogy megfelel-e az igényeidnek, majd valamikor ezek után jött az árral kapcsolatos döntés.

Mondhatjuk tehát, hogy a bemutatott vagy érzékelt érték fontosabb az árnál?

Lépések, amik segítik, hogy növelhesd az érzékelt értéket:

  1. Gondolj bele helyzetbe, a vevőid helyébe,
  2. Mérd fel az igényeket,
  3. Emeld ki a vevők számára legfontosabb hasznot a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban,
  4. Kommunikáld!
  5. Csak ezek után jöhet az ár (kizárólag, akkor, ha a vevő tisztában van a termék/szolgáltatás értékével).

    A heti kulcsszó: érzékelt érték

    A heti kérdés: Hogyan tudnám növelni termékem/szolgáltatásom érzékelt értékét?

    Még néhány gondolat ébresztő kérdés: Vajon vásárolnak-e az emberek olyan terméket/szolgáltatást, ami nem képvisel értéket a számukra? (Valószínűleg nem. Még akkor sem kérik, ha ingyen van.)

    Mi az ami értéket képvisel a számukra? Amire valójában szükségük van. Nem csak az élethez, hanem a jobb élethez. Az egészséghez, a szórakozáshoz, a fejlődéshez vagy akár a pihenéshez. Bármi, ami beteljesítheti a vágyaikat, kielégítheti a szükségleteiket.

    Az érzékelt értékkel már a tudomány szintjén is foglalkoznak. Ha szeretnél egy bővebb, szakmaibb meghatározást olvasni róla, akkor ajánljuk Dr.Garai Tamás írását: http://www.omikk.bme.hu/collections/mgi_fulltext/minoseg/2002/10/1001.pdf

    Tudtad, hogy már ingyenes lehetőségek is vannak, hogy a kapcsolatot tartsd az érdeklődőkkel? Erről egy korábbi cikkünkben is írtunk. Ingyenes live chat – smartsupp

     

    Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

    Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

    Mond el, hogy mit gondolsz róla: