Ha hatékony marketinget akarunk folytatni a közösségi médiában, egy idő után úgy találhatjuk, az egész túl sok időnket és energiánkat emészti fel. Nem kell azonban aggódnunk: számos ingyenes szolgáltatás áll rendelkezésünkre, melyek megkönnyítik, hogy a közösségi oldalakat követhessük és tartalmat tegyünk közzé rajtuk.
Ahhoz, hogy igazán ráérezz a közösségi médiára, tudnod kell, hogy miről beszélnek az emberek. Persze egyszerre követni a különféle oldalakat, a számtalan csoportot nagyon időigényes lehet. Ha valamit közzé akarsz tenni, hasonló problémával szembesülsz: a különféle oldalak között váltogatni, külön megszerkeszteni mindenütt a posztokat, figyelni a reakciókat energiaigényes tevékenység.
Ezt az időt és energiát spórolhatod meg – legalábbis ennek nagy részét – az olyan oldalak használatával, mint az elsősorban külföldön népszerű Hootsuite.
Az oldal használatához először létre kell hoznod egy felhasználót. Ezt megteheted a hagyományos regisztrációval, de úgy is, hogy összekapcsolod az oldalt valamely közösségi oldalon regisztrált fiókoddal. Miután kapcsoltuk a kívánt oldalakt és megadtuk az engedélyeket, meg is kezdhetjük a szolgáltatás használatát.
Az online kezelőfelület elsőre bonyolultnak tűnhet, kezelése azonban meglehetősen egyszerű. Az Add a stream ablakban kiválaszthatjuk, melyik közösségi oldalon melyik felhasználót akarjuk használni éppen, az ikonokkal (News Feed, Statuses stb.) pedig megadhatjuk, melyik csatornát jelenítse meg a Hootsuite.
A kiválasztott csatornák egymás mellett, ablakokban jelennek meg, amelyeket drag&drop módszerrel áthelyezhetünk.
A felső menüsorban a hagyományos szerkesztőeszközök segítségével állíthatunk össze posztot – megadhatunk hivatkozást, szerkeszthetjük a szöveget, és kiválaszthatjuk, hogy mely felhasználóval mely csatornákra kerüljön ki.
A bal oldalt található vertikális menüt is érdemes átböngészni. Itt találjuk a Publisher opciót, amely további lehetőségeket ad a posztok szerkesztésére és időzítésére – így naponta egy-két óra munkával akár hetekre előre időzíthetjük tevékenységünket. Statisztikákat és elemzéseket is készíthetünk az egyes csatornákról, valamint különféle applikációkat választhatunk, amelyek további opciókat kínálnak.
A Hootsuite egyes funkcióinak használatához fizetni kell ugyan, ám ingyenes eszközként használva is remekül segíti munkánkat. Használatát kétség kívül szokni kell, hogy kiismerjük, ám ez bőven meghozza gyümölcsét – és egyszerűbb lehetőség is, mint a különféle oldalak különböző, kevesebb lehetőséget kínáló felületeivel bajlódni. Ha aktív közösségi média marketinget, tartalommarketinget folytatunk, mindenképpen érdemes kipróbálni.
Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal, eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában. Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.
Biztos, hogy jól csinálod a Facebookot?
30 jún, 2015Hogyan növelheted közösségi követőid számát?