Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Komplex közösségi marketing egyetlen eszközzel?

hootsuite

Ha hatékony marketinget akarunk folytatni a közösségi médiában, egy idő után úgy találhatjuk, az egész túl sok időnket és energiánkat emészti fel. Nem kell azonban aggódnunk: számos ingyenes szolgáltatás áll rendelkezésünkre, melyek megkönnyítik, hogy a közösségi oldalakat követhessük és tartalmat tegyünk közzé rajtuk.

Ahhoz, hogy igazán ráérezz a közösségi médiára, tudnod kell, hogy miről beszélnek az emberek. Persze egyszerre követni a különféle oldalakat, a számtalan csoportot nagyon időigényes lehet. Ha valamit közzé akarsz tenni, hasonló problémával szembesülsz: a különféle oldalak között váltogatni, külön megszerkeszteni mindenütt a posztokat, figyelni a reakciókat energiaigényes tevékenység.
Ezt az időt és energiát spórolhatod meg – legalábbis ennek nagy részét – az olyan oldalak használatával, mint az elsősorban külföldön népszerű Hootsuite.

Komplex, de könnyen tanulható

Az oldal használatához először létre kell hoznod egy felhasználót. Ezt megteheted a hagyományos regisztrációval, de úgy is, hogy összekapcsolod az oldalt valamely közösségi oldalon regisztrált fiókoddal. Miután kapcsoltuk a kívánt oldalakt és megadtuk az engedélyeket, meg is kezdhetjük a szolgáltatás használatát.

Az online kezelőfelület elsőre bonyolultnak tűnhet, kezelése azonban meglehetősen egyszerű. Az Add a stream ablakban kiválaszthatjuk, melyik közösségi oldalon melyik felhasználót akarjuk használni éppen, az ikonokkal (News Feed, Statuses stb.) pedig megadhatjuk, melyik csatornát jelenítse meg a Hootsuite.

A kiválasztott csatornák egymás mellett, ablakokban jelennek meg, amelyeket drag&drop módszerrel áthelyezhetünk.
A felső menüsorban a hagyományos szerkesztőeszközök segítségével állíthatunk össze posztot – megadhatunk hivatkozást, szerkeszthetjük a szöveget, és kiválaszthatjuk, hogy mely felhasználóval mely csatornákra kerüljön ki.

hootsuite

Lehetőségek garmadája

A bal oldalt található vertikális menüt is érdemes átböngészni. Itt találjuk a Publisher opciót, amely további lehetőségeket ad a posztok szerkesztésére és időzítésére – így naponta egy-két óra munkával akár hetekre előre időzíthetjük tevékenységünket. Statisztikákat és elemzéseket is készíthetünk az egyes csatornákról, valamint különféle applikációkat választhatunk, amelyek további opciókat kínálnak.
A Hootsuite egyes funkcióinak használatához fizetni kell ugyan, ám ingyenes eszközként használva is remekül segíti munkánkat. Használatát kétség kívül szokni kell, hogy kiismerjük, ám ez bőven meghozza gyümölcsét – és egyszerűbb lehetőség is, mint a különféle oldalak különböző, kevesebb lehetőséget kínáló felületeivel bajlódni. Ha aktív közösségi média marketinget, tartalommarketinget folytatunk, mindenképpen érdemes kipróbálni.

Bemutató videó, tippek, trükkök (angol):

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: