Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Te tudod, hányan hivatkoznak rád?

ahrefs

Amióta a Google felforgatta a linképítést és általában a marketinget azzal, hogy algoritmusfrissítéseivel a minőségi oldalakat és tartalmakat helyezte előtérbe, nem csak a linkek száma számít. Igen hasznos tehát, ha van egy eszközünk, amivel meg tudjuk vizsgálni, hogy pontosan ki hivatkozik ránk.

Az ahrefs.com szolgáltatását éppen erre használhatjuk. Egy igen egyszerűen használható online felületet találunk a címen, ahol csak meg kell adnunk a megvizsgálni kívánt weboldal címét, a keresőmezőbe írva azt. A Search Links gombra kattintva pedig meg is kapjuk az eredményeket.

Kismillió fontos részlet

A szolgáltatás rengeteg fontos információt mutat meg. Láthatjuk mindenekelőtt, hogy egy 100

pontos skálán milyen erős a megadott URL és domain (a hivatkozások száma és minősége alapján), hogy hány backlinkekkel rendelkezünk és hány domain hivatkozik ránk.

Ezalatt részletesen megtekinthetjük a hivatkozások különféle tulajdonságait, amelyek mind
számunkra SEO-szempontból jelentős adatokat tartalmaznak. Könnyen értelmezhető grafikonokból és táblázatokból tudhatjuk meg például azt, hogy hogyan alakult az elmúlt időszakban a hivatkozások száma, hogy milyen típusú hivatkozások mutatnak az oldalra (például dofollow, nofollow és így tovább), illetve hogy mikor és milyen hivatkozásokat veszítettünk.

Láthatjuk azt is, hogy milyen országokból, illetve milyen domainekről hivatkoznak ránk – ha például valamilyen külföldi közönségre célzott szolgáltatást üzemeltetünk, ez egy jó mutatója lehet láthatóságunknak. Ügyes marketing eszköz, nem?

A vasmacska linkjei

És ami szintén fontos: láthatjuk a horgonyszövegeket, azaz azokat a szövegrészleteket, amelyekre a megadott URL-re a hivatkozást elhelyezték. Ez remekül megmutatja többek között azt, hogy hogyan gondolkodnak rólunk és hogy mennyire relevánsak a hivatkozások. Egyes mutatókat külön oldalon is megtekinthetünk részletesen, így például a linkek típusainak megoszlását.

Az ahrefs.com szolgáltatása ingyenesen használható, ugyanakkor limitált: egy nap csak adott
mennyiségű URL-t vizsgálhatunk meg anélkül, hogy előfizetnénk. Ennyi is bőven elegendő azonban arra, hogy legfontosabb oldalainkat – a főoldalt, kapcsolati oldalt, landing page-eket – részletesen megvizsgálhassuk.

Hasznodra vált ez a marketing eszköz? Maradj velünk, folyamatosan újabb és újabb nagyszerű marketing eszközökkel, szolgáltatásokkal és szoftverekkel jelentkezünk, amelyek rengeteg segítséget nyújthatnak neked marketingstratégiád sikerre vitelében! Ne csússz le semmiről – értesítőt itt rögtön kérhetsz frissítéseinkről:

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: