Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Könyvajánló: Tim Ferris – 4 órás munkahét

Timothy Ferriss 4 órás munkahét

Hogy hogyan tud marketing eszköz lenni egy könyv? Kétféle módon. Az egyik, ha te írod, és ezzel erősíti a hírnevedet, szakértői státuszodat, a másik, ha egy olyan könyvre találsz, ami segít neked a marketingedben.

Tim Ferris könyve ennél egy kicsit tovább is megy. Már a főcím is elképesztő: 4 órás munkahét. Nagyon sokan örülnénk annak, ha 4 órás munkahetünk lenne a 40-50 vagy még több munkaóra helyett. Az alcíme pedig egyenesen beletalál a legfájdalmasabb pontba: Szabadulj meg a 9-5-ig robottól, és élj ott, ahová a szíved húz!

Az emberek nagy része – talán te is – úgy él, hogy robotol a pénzért. Ezért Tim ebben a könyvben őszintén és nyíltan életmód és életvezetési tanácsokkal is szolgál. De csak azoknak, akik szeretnének igazán hatékonyak és szabadok lenni. Hihetetlen, de a szabadság, amire mindannyian vágyunk, létezik. Nem csak a milliárdosok számára. Sőt Tim meg is csinálta. Ebben rejlik a módszereinek az ereje és a hitelessége.

A könyve kicsit „amerikás” mert amerikai léptékekben és piacban gondolkodik, de ettől még tele van „aranyrögökkel”. Lássuk, mit is nyerhetünk a könyvből a marketingünkhöz:

Számomra az első és évek múltán is legnagyobb marketing tanulság az volt, hogy az új igényt megteremteni nehéz, meglévő igényt kielégíteni sokkal könnyebb. Új igényt teremteni, egy új helyet jelent a vevők fejében. Ez rettentő sok kommunikációval jár, és nagyon eredeti marketinget kíván. Mert a vevő még nem tudja, hogy neki szüksége van az új termékre. Persze egy új igény megjelenítésével nagyon-nagyon sokat lehet keresni, de arányaiban sokkal több munkát és befektetés igényel. Ilyen új igény teremtése volt például Henry Ford autója a lovak és lovaskocsik korában.

Másik fontos tényező, hogy ismerjük a vevőket. Tim első terméke óriási kudarc volt, mert olyan tanácsadóknak szánta, akiknek nem ismerte a problémáit. Egyetlen darabot sem adott el belőle. Tanulva az esetből, a következő terméke egy a diáktársai számára kifejlesztett oktatóanyag volt. Ezt már siker övezte, hiszen ő maga is diák volt. Ismerte a diákok problémáit.

A következő kulcsszó az Automatizálás. Tim a kiszervezés nagymestere. Mindent kiszervez, amit más is meg tud oldani helyette. Az ördög mindig a részletekben rejlik, szokták mondani, ezért Tim összeállított egy szamárvezetőt az automatizálásra is. Kicsiben ugyanis még nem tudsz mindent kiszervezni. Ha csak néhány rendelésed van hetente, azt még költségesebb kiszervezni, mint saját magad megcsinálni. Ezért megmutatja, hogy mik azok a határok, ahonnan érdemes kiszervezni bizonyos munkafázisokat, teendőket.

Az automatizálásban nagyon nagy szerepe van az Internetnek. A könyv, bár régebben íródott, és itthon már nem került kiadásra a Tim által frissített verzió, mégis tele van az internethez is kapcsolódó automatizálási ötletekkel. Ha tudsz angolul, akkor ajánlom figyelmedbe Tim oldalát: fourhourworkweek.com ahol számos információ megtalálható a könyvhöz kapcsolódóan is.

A marketing alapelvei nem változnak, de a marketing eszközök folyamatosan fejlődnek. Ezért, ha nem tudsz angolul, (de ha tudsz is) látogasd az oldalunkat, iratkozz fel, kérd az email-es értesítőnket, mert minden héten új eszközöket mutatunk be neked a marketingedhez – magyarul.

A könyvben nagyon sok ötlet és információ van, de mindent nem tudok itt leírni. Amit még mindenképpen muszáj elmondanom: Tim megmutat több példát is, amiken keresztül kiderül, hogy milyen termékekkel érdemes foglalkozni. Hogyan érdemes jól árazni. Miként érdemes kutatni, és célpiacot keresni. Azt is, hogy hogyan tesztelj egy ötletet, és hogyan vágj bele. Bemutatja – igen, nem titok – a saját rendszerét is. A hirdetéstől a problémakezelésen át egészen a profit bezsebeléséig. Tanulságos.

És azt is megmutatja, hogy ha még a főállásodban dolgozol, mit kell tenned azért, hogy több szabadidőt kapj a főnöködtől. Sőt, hogyan állj át folyamatosan egy számodra kellemesebb munkavégzésre, például arra, hogy ott és akkor dolgozz, amikor és ahol szeretnél. Hatékonyan.

Hasznos életvezetési tanácsokat ad, hogy éld az életed és ne csak eltöltsd a rendelkezésedre álló időt valahogy.

Ha már megvan a könyv, akkor olvasd el újra, mert mindig ad valami újat. Ha még nincs, akkor meg tudod venni bármelyik nagyobb könyvesboltban, vagy egyenesen a kiadótól:
www.bagolyvar.hu – 4 órás munkahét

Timothy Ferriss oldala

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: