Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Hogyan szerezz briliáns ötleteket a vállalkozásod indításához?

Üzleti ötletek

Vállalkozó vagy? Akkor neked rutinosnak kell lenned az ötletgyártásban! Vállalkozó szeretnél lenni? Akkor briliáns ötletekre van szükséged, amivel majd érvényesülni tudsz a piacon.

Ötletgeneráló

Az tehát az örök kérdés, hogy miből induljunk ki?

Akár vállalkozó vagy, akár csak az szeretnél lenni, mindenképpen szükséged van ötletekre.

Tudnod kell, hogy miből indulj ki, különben bele sem tudsz kezdeni egy igazán ütős, jól működő vállalkozás építésébe.

Ha már az elején nincs jó és eredeti ötlet, akkor az ötlethiány következménye szokott lenni  a sokadik pékség ugyanabban az utcában 100 m-en belül, vagy pedig “…az utcában már van két mobiltelefon bolt, úgy látom megélnek, jó üzlet lehet, ezért én is nyitok egyet ugyanott…” erősen téves gondolat.

De nézzük is mi minden kell egy jó ötlethez:

1. Első sorban szenvedély.

Hogy mi lehet ez a szenvedély? Szinte bármi, amit szeretsz csinálni. Lehet ez az olvasás, a süteménykészítés,  motorozás, vagy akár a kirándulás is. Bármi. A szenvedély legfontosabb jellemzője, hogy amikor műveled az adott tevékenységet, akkor elveszted az időérzéked. Egyszerűen megszűnik az idő.

Feladat: írd össze a legfontosabb szenvedélyeidet. Mi a TOP 1. és 2. szenvedélyed? Mi lenne ha kombinálnád őket?

2. Erősség/Tehetség.

Mik a fő erősségeid? Gyors vagy? Kitartó? Empatikus? Vagy jól tudsz rendszerezni? Írd össze ezt is.  De a legjobb, ha megkérdezel másokat is a környezetedben. Mások meglepően jól látnak bennünket. Akár olyan erősségeinkre is rámutathatnak, ami felett mi átlépnénk. Mert számunkra természetes. Könnyű. Erősséged lehet, ami neked könnyű, vagy amiben másokat gyengének látsz.  Ezt is írd össze. Meg fogsz lepődni, milyen hasznos lesz a számodra.

3. Tapasztalat.

Miben van tapasztalatod? Autószerelés? Kertészkedés? Nyelvek? Vagy jártas vagy a számvitelben? Minden tapasztalat fontos. Lehet, hogy nem szeretsz kertészkedni, épp ezért már kidolgoztad azt, hogy hogyan is minimalizáld a kerti munkát. Hidd el vannak mások is, akik nem szeretik, így akár nekik is segíthetsz a módszereiddel. Ha szeretsz autót szerelni vagy fordítani, akkor is a tapasztalatod az ami segíthet.  Minden tapasztalat kincset ér és hasznosítható. Csak legfeljebb kombinálnod kell a többi elemmel.

4. Értékek.

Itt nem, nem a vagyontárgyaidra gondolunk. Hanem azokra a dolgokra, amik fontosak a számodra az életedben. Mint pl. vidámság, szeretet, kedvesség stb.   Erről egy nagyon részletes listát készítettünk, amiből majd ki is választhatod, hogy mik a te TOP értékeid. Hogyan juthatsz hozzá? Részletek a cikk végén.
Ezek azért fontosak, mert valójában vezérlik az életedet. Ha nem az értékeid szerint cselekszel, vagy élsz, az feszültséget okoz benned, sőt akár bele is lehet betegedni. Egy vállalkozásnál viszont szárnyakat ad ha erre építkezel.

5. Tudás.

Kinek lehetsz a szolgálatára a tudásoddal? Hogyan lehetne ezt a tudást más célcsoportnak is értékesíteni?  Pl. értesz a könyveléshez és ezért vállalkozásoknak könyvelsz. De akár taníthatod is, pl. korrepetálhatsz is másokat számvitelből. Vagy pl. tudsz egy nyelvet, amivel fordíthatsz, tolmácsolhatsz, de akár taníthatod is.

6. Kapcsolatok.

Kik azok az emberek, akik kiegészíthetnek téged? Akik pótolhatják a hiányosságaidat? Pl. nem értesz az adózáshoz, ezért felhívod a könyvelődet, adótanácsadódat. Vagy nem értesz a vízvezeték szereléshez, ezért hívsz egy megbízható szerelőt. És itt jön a legfontosabb kérdés: Ki az, akire most a legnagyobb szükséged van?

7. Saját problémáid.

Milyen saját, megoldásra váró problémáid vannak? Hogyan tudod megoldani őket?  Vajon másoknak is vannak hasonló problémái? Ha megoldottad a sajátodat, tudnál segíteni másoknak is megoldani  a hasonló problémájukat? Ezekre a kérdésekre válaszolva rengeteg ötlethez juthatsz.

8. Panaszkodó emberek.

Az ország tele van panaszkodó emberekkel. „Nincs időm. Nincs pénzem. Kevés a jövedelmem. A kormány a hibás. Stb.” Az a kérdés, hogy mit kezdesz a panaszkodó emberekkel? Beállsz közéjük, vagy megoldást találsz a problémájukra. Persze nem tudsz mindenkinek megoldást adni, de jó eséllyel találhatsz olyan problémát, aminek a megoldása nálad van. Innentől már csak az a kérdés, hogy mit kezdesz ezzel a tudással.

Ez a 8 pont egy kicsi része, csak a jéghegy csúcsa annak a brutálisan jól összeszedett, 35 részből álló ötletgeneráló anyagnak, amit készítettünk neked.  Ezeken a pontokon végigmenve rengeteg ragyogó új ötletre tehetsz szert.

De ez nem csak ennyi. Ennél sokkal több! Adunk hozzá egy elmetérképet pdf-ben és ugyanazt tovább szerkeszthető xmind formátumban is. Ezt bármikor tudod folytatni a saját életedre, feladataidra, céljaidra, vállalkozásodra szabva.  (Az XMIND program ingyenes, itt tudod letölteni: kattints ide >>)

Sőt! Videókat is adunk hozzá magyarázatokkal, és mellé a videók hanganyagát is letöltheted, hogy akár utazás közben is újra meg tudd hallgatni.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla:

2 comments
Válasz