Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

Google trends – Hogyan találhatod meg a piacod trendjeit?

Google trends

A szó legszorosabb értelmében létfontosságú tudnod, hogy a piacodon milyen trendek érvényesülnek. Ennek kiderítésére mutatom most be a Google Trends eszközét.

A http://google.hu/trends oldalon tudod elérni ezt a hasznos eszközt. A “Témakörök felfedezése” mezőbe írd be a termékedre jellemző kulcsszót, itt a videóban a “tablet”-et írtam be. A keresésre megjelenő grafikonon jól látható, hogy az emelkedés 2009-ben indult meg, majd kiemelkedő csúcsok mutatkoznak. Ezeket a csúcsokat megvizsgálva azt látjuk, hogy minden évben decemberben voltak a csúcsok.

​Mire jó neked a google trends (természetesen ha a saját termékedre keresel rá)?

Tudod ütemezni a kampányodat, hogy a csúcs előtt már felkészítsd a piacodat.A trends oldalán lejjebb lapozva látod, hogy a trendek nem korlátozódnak Magyarországra. Ha Magyarországon forgalmazol, az eredeti “Világszerte” beállítás helyett válaszd ki Magyarországot, és akkor a magyar trendeket fogod eredményül kapni.

Piaci trendek

Ha szeretnél egy időszakra vonatkozó adatokat kapni, pl. 2012 és 2015 között, az “Időszaknál” keresd az “Egyéni” beállítást, add meg az időszakot, amit vizsgálni szeretnél.

Tovább lehet finomítani a vizsgálatot a “Kategóriák” és az “Internetes keresések” kívánt beállításával.

​Lapozz lejjebb, és a “Kapcsolódó keresések”-nél láthatod, milyen szavakra, kifejezésekre kerestek az emberek, fölötte pedig a területi megoszlást.

​Hasznos lehet még a “+Kifejezés hozzáadás”-nál egy másik kulcsszó megadása, példánkban a “mobil”. A grafikon egy másik szinnel fogja ábrázolni a trendeket, nagyon jól össze lehet hasonlítani így, hogy milyen különbségek mutatkoznak az érdeklődésben.A “Regionális érdeklődés” és a “Kapcsolódó keresések” kulcsszavanként jelennek meg, rákattintással tudsz váltani közöttük.

Hogyan tudod hasznosítani a google trends eszközt?

Többek között blogbejegyzés írásakor fontos tudnod, mire keresnek az emberek. Azokra a kulcsszavakra optimalizáld az oldalad, a bejegyzésed, amire tényleges keresések voltak, ezzel lehetővé teszed az embereknek, hogy rád találjanak. Végső soron ez a cél, így kaphatnak tőled segítséget azok, akiknek a problémájára a terméked/szolgáltatásod a megoldás, és így lesz neked egyre növekvő bevételed.

Kapcsolódó hasznos cikkek a google trends-ről

Ha eddig nem fordítottál gondot a piacod trendjére, ideje elkezdeni használni a google trends eszközt! De előtte még iratkozz fel hírlevelünkre, hogy értesíteni tudjunk, ha újabb marketinges eszközt mutatunk be.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: