Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

A Moz nem csupán keresőoptimalizálás, a Moz stílus

Aki kicsit is otthon van a SEO világában, vagy kacérkodik a keresőoptimalizálás gondolatával, annak a Moz honlapján kötelező jelenése van. A Moz csapata ugyanis, számos oktatóanyagával, kvízeivel, tanulmányszintű évértékelő elemzéseivel, élő fórumával és jellegzetes kis furcsaságaival hagyományt tudott teremteni ebben a műfajban. Akit elkap a „filctáblázós péntek” (Whiteboard Friday) lendülete, az többet nem szabadul a Moz hangulattól.

A „mindent egy helyen” elvét követve, számos ingyenes szolgáltatásának centrumában a fizetős, de egy hónapig ingyenesen kipróbálható felhő alapú programjuk áll, a Moz Pro. A
szolgáltatás alapcsomagját (amivel már el lehet lenni) körülbelül 28 ezer forintnak megfelelő dollárért bocsájtják rendelkezésünkre (gyakorlatilag kapunk érte egy jelszót, amivel bárhonnan elérhető az előfizetésünk), míg a prémium csomagot már csak 168.000 forintért kaparinthatjuk meg (persze vannak még köztes csomagok).

Azonban lássuk, hogy mit is kapunk a pénzünkért. Először is a jóleső érzést, hogy immár Mozosok vagyunk mi is. Ezenkívül megtapasztalhatjuk milyen egy igazán hatékonyan, lendületesen és készségesen működő support, ugyanis ha bármiféle problémába ütközünk a Moz Pro használata során, számíthatunk rá, hogy e-mailünkre gyors és produktív választ fogunk kapni.

A Moz Pro alapjaiban egy elemző program, aminek segítségével mérhetjük, és ezáltal persze fejleszthetjük is oldalunk organikus keresési forgalmát, kulcsszó erősségét, láthatóságát. A Moz Pro automatikusan vizsgálja a weboldalunkat, nyomon követi helyezésünket a beállított keresőben, számon tartja a linkerősséget, megmutatja, hogy vetélytársaink mire erősítenek rá (ellátva minket ötletekkel) és összességében feltárja előttünk a weboldalunkat, amit így tökélyre fejleszthetünk.

Ezzel a programmal az első használattól kezdve SEO expertnek érezhetjük magunkat, s ezt a biztonságérzetet tovább növeli az az ízig-vérig Mozos megoldás, hogy analizáló programjukban gyakorlatilag szétszórtak egy SEO kézikönyvet. Ugyanis, ha használat közben, az adott helyen megjelenő kis körbe foglalt információs ikonra kattintunk, megjelenik az aktuális tevékenységre lefedő elméleti összefoglaló.

A következő részben bebarangoljuk a Moz Pro funkcióit.

A Moz Pro árnyalatai

Ebben a részben közelebb hajolunk az egyik legalapvetőbb keresőoptimalizálási programhoz, s megnézzük, hogy mit is tud valójában a Moz Pro.

A móka egy úgynevezett kampány indításával kezdődik, vagyis egy vizsgálni kívánt weboldal kijelölésével (www.enoldalam.hu) – erre az oldalra vonatkoznak majdani elemzéseink (az alapcsomag 5 különböző kampány elindítását teszi lehetővé). Ezzel kattinthatóvá válik a Moz Analytics fül, s végigsimíthatjuk új Mozos műszerfalunkat (Dashboard). A kezdőképernyő egy jelentős méretű gr
afikonnal ellátott, összefoglaló jellegű vázlat az analizálni kívánt weboldalról.

Persze mi ennél mélyebbre akarunk menni, ezért rákattintunk a Vizsgálat (Search) feliratra és szemezgetünk a lenyíló ablak lehetőségeiből. Itt megnézhetjük, hogy miképp alakul a keresésekből befolyó forgalmunk (Traffic from Search), hogy meghatározott kulcsszavainkra milyen pozíciót foglalunk el (Keyword rankings). Képet kaphatunk arról is, hogy mely oldalainkra találnak rá először látogatóink (Landing Pages), illetve arról, hogy mit csinálunk rosszul (legalábbis a keresőoptimalizálás nézőpontjából), s mit kéne fejlesztenünk a jobb láthatóság érdekében (On-Page Optimization). Végül, az egyik leghasznosabb funkcióként lekérhetjük az akár több tízezres tételből álló oldalstruktúránkat, s megvizsgálhatjuk, hogy a kereső által leginkább büntetett hibajelensé
gek közül melyek (pl. hiányzó meta tagek, vagy duplikált tartalom), s milyen arányban jelennek meg az oldalunkon, hátrébb sorolásra kárhoztatva azt az organikus találati listán (Crawl Diagnostics). Ezeket a Moz Pro felhasználóbarát módon 3 kategóriába sorolja: alacsony, közepes, és magas szintű veszélyfaktorok. Értelemszerűen érdemes mindig a sürgető, magas kockázatot jelentő hibák megszüntetésére törekednünk (erre a Moz Pro tanácsot is ad).

A Search fül alatt találjuk még a Közösségi (Social) kategóriáját, ami persze a közösségi médiában betöltött szerepünket számszerűsíti. Ez manapság egy elengedhetetlen eleme online marketing tevékenységünknek. A Moz Pro összetett elemzést tesz lehetővé linkerősségünk terén is (Links), hiszen bármennyi cikk is jelenik meg a témában, a pozíciónkat meghatározó tényezők differenciálódása nem azt jelenti, hogy a linknépszerűség jelentéktelenné vált volna. Végül, s talán ez az egyik leszórakoztatóbb játékszer: még azt is követhetjük, hogy ránk, vagy oldalunkra hivatkoztak-e, tettek-e rólunk említést, s ha igen, milyen kontextusban.

Összefoglalva a Moz Pro-ban tényleg minden egy helyen van.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: