Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

8 értékesítő oldal elem, amit a profiktól átvehetsz

8 értékesítői elem

Hogyan is tudnád az üres oldaladat jövedelmezővé tenni?

Kavarognak a kérdések:

  • Hogyan készítsek egyáltalán egy értékesítő oldalt?
  • Rövid vagy inkább hosszabb legyen?
  • Személyesebb vagy hivatalosabb jellegű?

Óvatosan elhelyezed a szavaid az oldalra miközben a kétely ott van benned. Ne aggódj, nem vagy egyedül. Egy eladási oldal megalkotása nagy kihívás bármilyen marketing szakember számára. De van egy biztos és egyszerű megoldás. Hadd mutassunk egy pár gyakorlati tanácsot amivel hatásos oldalt tudsz készíteni.

Figyelsz rám?

Az értékesítő oldalnak egy célja van: győzd meg a látogatót, hogy kattintson a vásárlás gombra.

A stílus, a terjedelem egy sikeres oldalnál változik a termék és a célközönség függvényébben, de az oldal felépítése a klasszikus AIDA modellt követi.

Az AIDA egy rövidítés: Attention ( Figyelem), Interest (Érdeklődés), Desire (Vágy) és Action (Cselekvés) , leírja a fázisokat amit egy potenciális vevő átélhet mialatt az oldaladat böngészi.

FIGYELEM

FŐCÍM

ELSŐ BEKEZDÉS​

ÉRDEKLŐDÉS

ALCÍM

SZEMÉLYES PROBLÉMA

TESTRESZABOTT MEGOLDÁS​

VÁGY

ALCÍM

VÉLEMÉNYEK

VISSZAUTASÍTHATATLAN AJÁNLAT

VÁSÁRLÁSI KOCKÁZAT CSÖKKENTÉSE

CSELEKVÉS

FELHÍVÁS CSELEKVÉSRE

Barátságos-közvetlen alcímek: az értékesítő oldal tartóváza

A látogatók az alábbi 3 féle módon reagálhatnak a tartalmadra:

  • Végigolvasnak mindent,
  • Elolvassák a címeket, végigszaladnak a tartalmon és beleolvasnak, ha felkelti érdeklődésüket,
  • Átfutnak a címen és keresnek egy érdekesebb alcímet.

Függetlenül, hogy hogyan reagál az olvasó, mindig KÖNNYEN átolvasható tartalmat kell szerkesztened. Ezt egy jó szövegfelosztással és hatásos alcímekkel sikerül megtenni. Egy jó alcímnek tájékoztató és marketing minősége is van. Először is meg kell mutatnia, hogy miről szól pontosan a bekezdés? Az olvasónak meg kell érteni az üzenetet, csak az alcímek átfutása által. Másodszor fel kell, hogy keltse az érdeklődést, és ösztönözze az olvasót, hogy tovább olvassa a szöveget.

Összefoglalva:
Oszd fel az oldalad több részre, jellegzetes alcímekkel. Az alcímek legyenek érdekesek, figyelemfelhívók az olvasó számára.

Hogyan váltják át a profik az érdeklődést vággyá?

1. Lássuk hogyan használják a főcímeket egy konkrét példában.

Egy ellenállhatatlan főcím példa: Ne pazarold az idődet egy olyan munkával amit nem szeretsz, ahol nem értékelnek és ami egyenesen visszahúz.″

Ramit Seth

A főcím Ramit Seth értékesítői leveléből származik, és amint látjuk ütős és lényegretörő. Miért is? Ramit az elemzés híve, és szeret információkat kapni az olvasóiról. Pontosan tudja, hogy milyen szavakat kell használnia az olvasók gondjaira és vágyaira.

Ez a bejegyzés a következő 3 elvárást teljesíti:

  • Őszintén tiszta szöveg. Egyszerű, mindenféle körülírástól mentes.
  • Válaszol a kérdésre: Mit ad ez nekem?
  • Valóban egy dologra ad választ: egy problémára ami komoly gondokat okoz, és mutatja az utat a kívánt megoldáshoz.

Ha a főcímed nem generál figyelmet, a többire sem fognak odafigyelni az olvasók.

Összefoglalva:
Ahhoz, hogy sikeres címet alkoss, a célcsoportodat kell ismerned mindennél jobban. Ismerd meg a mélyebb problémáit és mutass nekik egy ellenálhatatlan megoldást a címed segítségével. Ne használj vagány címszavakat. Inkább használd fel az olvasóid szavait.

2. Nyitómondat egy képbe illesztve

Karen Marston Untamed Writing

Karen Marston értékesítői oldala az írókat és a jövendőbeli írókat célozza meg. Egy kívánsággal kezdi, majd annak a meg nem valósulásról fest egy képet.

A legjobb módszer a figyelem lekötéséhez a mély és magas érzelmek váltakozása. Mikor eléred az olvasóid legmélyebb érzelmeit akkor valójában bevonod őket a történetbe.

Személyesen szólsz hozzájuk. Amikor az olvasódat megfogod érzelmi szinten, nehéz elvesztened. Valószínűleg továbbolvassák majd a szövegedet.

Összefoglalva:
A nyitómondat szerepe az, hogy kapcsolatot teremtsen az olvasóval. Mutasd meg nekik, hogy pontosan tudod min mennek keresztül, és adj nekik segítséget. 

3. A személyes probléma vagy nehézség amivel azonosulsz

Simple Green Smoothies

Szavakkal értékesíteni nehéz. Olyan mintha valakit megakarsz győzni, hogy szerelmes legyen logikus gondolkodás alapján. Nem így van ez, akkor leszünk szerelmesek ha jól érezzük magunkat valakivel, és bizsereg bennünk valami.

Hasonlóan az olvasók, akkor esnek beléd, ha megmutatod a sebezhetőségedet. Az emberi oldaladat. Hús vér ember vagy és hasonló nehézségeken mész át.

Jen és Jada elmondják, hogy nincs energiájuk a mindennapokban és hogy ez mennyi nehézséget okoz. Ki nem tud ezzel azonosulni?

Azzal, hogy érezteted, hogy te is hasonló dolgon mentél át, bizalmat ébresztesz az olvasóban. Nem vagy megint egy alak aki elakar adni valamit. Te együttérzel a nyitómondatodban az olvasóval, az olvasó pedig együttérez veled.

Összefoglalva:
A nyitómondatod után beszélj az olvasónak a személyes problémádról vagy  nehézségedről. Segít kialakítani egy bajtársi viszonyt vele.

4. Old meg a gondjait személyes áttöréssel

Authority Hacker

Amikor már sikerült megfogni az olvasóid, mélyítetted a frusztrációját, elmondtad a saját problémád, ideje, hogy mutass megoldást. Egy megoldás ami beleillik a termékedbe.

Figyelem! Te nem akarsz terméket eladni. Te csak megoldást ajánlasz egy konfliktusra.

Egy nagyon gyakori hiba az értékesítő oldalakon, hogy a termék jellegzetességeire összpontosít. Az olvasót a kezdeti szinten nem érdekli a terméked jellemzői. Csak azt érdekli, hogy a termék mit tud nyújtani a számára. Mi lesz az ő haszna?

Jellemző

Haszon

A/C

Friss hűvös levegő a nyári kánikulában.

Xenon

A Xenon égőkkel tisztábban látsz, ráadásul jóval nagyobb látótávolságod.

ESP, ABS

Az elektronikus rásegítő besegít egy hirtelen fékezés esetén.

Ahogy látod maga a szakszavak haszontalanok önmagukban, de ha tisztázva van, hogy miben segít, akkor már más a helyzet.

Milyen frusztrációra vagy problémára nyújt megoldást a terméked?

Összefoglalva:
Tanulmányozd a terméked JELLEMZŐIT és utána mutasd meg a HASZNOT, amit nyújtani tud a célközönségnek.

5. Hiteles vásárlói vélemények

Nathan Barry’s Authority-book

Főcím: "A vélemény, hogy az írók nem tudnak komoly jövedelmet termelni, egy hülyeség"

Nathan Barry értékesítő oldala több hiteles beszámolót tartalmaz profilképpel és igazi személyektől, véleményekkel.

Eladni és vásárolni még érzelmesebb dolog mint bármi más. Az ügyfeled izgul, kétségei vannak mikor vásárolni akar tőled, neked kell megnyugtatnod őt, hogy jól dönt.

Nathan Barry’s Authority-book vélemények

A legjobb reklám a szóbeszéd. Kit hallgatnál szívesebben? Egy értékesítőt aki megakar győzni a termékről, vagy inkább meghallgatnál valakit aki már megvette a terméket. Azzal építesz bizalmat, hogy elmondod, mennyire boldogok a vásárlóid.

Összefoglalva:
Ajánld a terméked ingyenes próbaidővel mielőtt eladod. Ez egy remek lehetőség, hogy egyben lásd a gyenge pontjait a terméknek.

6. Egy ajánlat, amit egyszerűen nem tudsz visszautasítani

Perry Marshall: Training

Az olvasódnak éreznie kell, hogy többet kap mint amennyi pénzt befektet. A pénz értéke igazából relatív. Perry Marshall nagyobb összeggel mutatja be a közönségnek, majd egy későbbi eladói fázisban egy jóval alacsonyabb összegért kínál.

Ha a kiinduló árad alacsony, akkor a végén már nem fog számítani.

Gondolom láttad már ezt a trükköt a teleshop-ban, ahol eléggé nevetségesnek is tűnik.

"De várj! Még van több minden!"

Íme így működik: Mielőtt bármilyen összegről említést tennél, szükséges bevezetni valamivel a termék árát.

Perry Marshal egy példát mutat erre. Látja, hogy a tanítványait zavarja valami. "Mindenki ebben a teremben 1000 vagy 1500 dollárt fizetett ezért az előadásért." Sok mindenre alapozva azt mondja, hogy 2000 dollárt is kérhetne tőlük. Most állj meg és gondolkodj el ezeken a számokon. Miután felviszi a termék értékét, Perry mond valamit.

Vajon mennyibe fog ez neked kerülni? $1000/fő vagy talán $500/fő? Most csak $197/fő kérek. Jóval alacsonyabb lett mint gondoltad volna nem? Lényeg az, hogy bemutathatod nagy értékkel a termékedet és a végén jóval alacsonyabb áron adhatod.

Összefoglalva:
Mutasd meg, hogy most olcsón megkapnak egy terméket ami egyébként 10x többet ér.

7. Garancia

John Lee Dumas

John Lee Dumas másokhoz hasonlóan garanciát vállal az online kurzusaiért. Köztudott, hogy John minőségi dolgot nyújt, ennek ellenére megnyugtató, hogy bármikor visszakérhetem a pénzem, ha úgy érzem, hogy ez nem nekem való.

Egy 30 napos visszafizetési garancia a minimum. És ez a jele annak, hogy te is bízol a termékedben. Bízol benne, hogy hasznosat nyújtasz, de ha mégsem legalább a pénzüket visszakapják.

Vannak másfajta garanciák is:

Az ingyenes 30 napos próbaidő. A MOZ.com ilyet ajánl. Néha a teljes ingyenes használat korlátlan időre a legjobb, így nyugodtan lehet látni, hogy jó e a termék!

100% os visszafizetési garancia. A Hampton Hotel büszke a 100%-os visszafizetési ajánlatára. Egy ilyenfajta garancia óriási bizalmat mutat a luxus hotel iparágban és egyben ellentmondásos is.

Az örök garancia. Cutco, az evőeszköz gyártó életre szóló garanciát vállal. Ez azt jelenti, hogy bármikor visszaküldheted a késeid fenésre vagy javításra ingyen. Mennyire kell biztosnak lenned ilyen esetben a késeid minőségét illetően?

Az alacsony ár garancia. Az Amazon.com szerzett egy kis tekintélyt magának az ügyfélközpontúság által. Az alacsony árgarancia azt jelenti, hogy lefoglalhatod a kiválasztott terméket és majd mikor lemegy az ára, megveheted. Igazán megnyugtató ez nem?

Az extrém elégedettség garancia. A Zappos.com cipő társaság minden termékére 365 napos garanciát ad és bármilyen kifogást elfogad. Amikor az ügyfél tudja, hogy kockázatmentesen kirpóbálhatja a ruhákat , akkor sikerül csökkenteni az online vásárlás félelmeit.

Egyedülálló garancia. Chris Guillebeau feltétel nélküli garanciát nyújt 30 napra, nemcsak a pénzt adja vissza, hanem több jövedelemhez juttat. De akkor is visszakapják a pénzt ha elégedettek a termékkel, de ha a termék nem juttatja őket legalább egy 5000 dolláros plusz jövedelemhez. Mit szólsz ehhez?

Összefoglalva:
Mutass egy fel egy kockázatmentes jó garancia rendszert.

8. A félreérthetetlen, elkerülhetetlen felhívás a cselekvésre

Neil Patel: The Advanced Customer Acquisition Webinar

Neil nyitóoldalán egy rövid de tiszta bátorítást kapunk a vásárlásra. Azonnali cselekvésre kér. Válaszolj erre vagy lépj tovább.

Ismert CTA baklövések:
Homályos– Gombok mint"Ide kattints!", "Vedd meg most!" vagy "Iratkozom!" semmit sem mondanak az ügyfélnek, hogy mi fog pontosan történni miután kattint.

Beolvad – A kis gomb beleolvad az oldal színeibe.

3 cta hiba

Három fontos CTA elem:

  • Versenyképes ajánlatot mutat – A ″kattints ide″ gomb helyébe írhatod, hogy ″Mit nyerek ha ide kattintok?"
  • Kiemelkedik – Gondoskodj, hogy a CTA-ád kiemelkedjen és a gomb körüli rész fehér maradjon.
  • Megfelelő elhelyezkedés – Amikor a látogatód kész vásárolni, akkor ugorjon elő a gomb amivel megteheti.
Evernote

Az Evernote-nak egyetlen tisztán látható gombja van, egyetlen tiszta eredménnyel.

Összefoglalva:
Egy jó CTA segít megmutatni a következő lépést. Most itt az idő, hogy LEZÁRD A VÁSÁRLÁST, A VÁSÁRLÁS gombbal.


Forrás: 8 Powerful Sales Page Elements

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: