Marketing Eszközök
Kérjük oszd meg a cikket

67 egyszerű ötlet weboldalad forgalmának növelésére

Az online marketingesek jó része fantáziál egy rendkívüli ismertséggel rendelkező blogról. Ez valóban hasznos lehet, mert segítségével jó sok leendő ügyfél látogathat a honlapodra.

​Sajnos az, hogy fantáziálsz róla, nem fog segíteni az elérésében - a titkos összetevő a megvalósítás.

Meglepő módon semmilyen “szigorúan titkos” stratégia sem szükséges ahhoz, hogy forgalmat generálj a blogodon. Sokkal inkább függ a kitartástól, kemény munkától, és az online marketing lényegének ismeretétől.

Összegyűjtöttem egy 67 ötletből álló listát a weboldalad forgalmának növelésére, ha esetleg nem ismernéd az online marketing technikákat.

​Tartalom közzététellel növeld az oldalad forgalmát

  • Írj információt nyújtó címsort.
  • A tartalom a király, írj hát olyan tartalmat, amit az emberek el is fognak olvasni - a blogodnak kell annak a helynek lennie, ahová az értékes információért mennek.
  • Írj hosszú cikkeket a blogodra - a posztodnak tele kell lennie hasznos információkkal, és ennek érdekében írj hosszú cikket.
  • Fontos, hogy rendszeresen írj - ahogy mondtam az előbb, a tartalom a király, és minél többet teljesítesz, annál jobban neked dolgozik.
  • Mint bloggernek kötelező számodra a következetesség - ez a jellemvonás ki fog emelni téged a célpiacodnak író többi blogger sorából, és az olvasóid pontosan fogják tudni, hogy mikor számíthatnak a közlésedre.
  • Rövidebb cikkek is előnyére válhatnak a blogodnak - az oldalad látogatói közül nem mindenki kedveli ugyanazt a tartalmi felépítést, gondoskodj azokról is, akik egy problémájuk gyors megoldásáért érkeznek az oldaladra.
  • A felsorolás jellegű cikkek nagyszerűek, és ilyeneket is kell írnod - ez a típus kitűnő a nagy forgalom generálására.
  • Kövesd a Facebook, Twitter, és a Google trends aktuális trendjeit, és írj róluk, ha növelni akarod az oldalad forgalmát.
  • Szerezz tudomást a réspiacoddal összefüggő hírekről, és írjál róluk.
  • A fórumok nagyszerű forrásai az ötleteknek - szólj hozzá a témákhoz, amiről beszélnek, de még sokkal jobb, ha észreveszed, hogy miben szorulnak segítségre, és a blogodra írsz egy cikket, amiben elmagyarázod, hogyan tudják megoldani ezt a problémát.
  • Ha már vannak követőid, készíthetsz egy felmérést róluk, hogy ötletet kapjál arra, mivel kellene foglalkoznod a blogodban.
  • Az egészséges viták mindig nagyszerű eszközök arra, hogy forgalom legyen a weboldaladon. Legyél vitára ösztönző néhány cikkedben, de ne vidd túlzásba, mert elűzöd az olvasóidat.
  • Alkalmazz linkcsali technikákat a cikkedben - ez a technika jó módszer arra, hogy a tartalmadat megosszák a közösségi médiákon, és a megosztás eredményeképpen nőhet az oldalad forgalma.
  • Az eredményeket elemezd a Google Analytics fiókodban - találd meg a segítségével a blogod legnépszerűbb cikkét, és írj több ilyen típusú cikket.
  • Ha ismersz néhány véleményvezért az iparágadban, megpróbálhatod egyikőjüket rábírni, hogy interjút adjon neked.
  • Írjál a réspiacod azon bloggereiről, akik hatást gyakoroltak rád, és hozd tudomásukra a cikked - lehet, hogy viszonozzák azzal a szívességet, hogy hivatkoznak a cikkedre. Ez magában jelentős forgalmat hozhat az oldaladra.

Növeld az oldalad forgalmát multimédiával

  • Használj képeket és grafikákat a cikkedhez - ezzel a módszerrel is forgalmat generálsz az oldaladon a képkereső motorok által.
  • Ne felejts el pin-it (Pinterest) gombot adni a képeid környékére - ha jó minőségűek a képeid, a réspiacodon működő emberek újra pin-it-elik a saját felületükön.
  • Készíts infografikákat a réspiacod érdekes statisztikáiról - ne felejtsd el, hogy ezek is képek, és minimum megduplázzák az újra-megosztást a közösségi médiákon, vagy esetleg még jobban megtöbbszörözik.
  • A videó a forgalom növelésének másik nagyszerű módja - készíts jó minőségű videókat, töltsd fel őket a YouTube-ra, és néhány más multimédia csatornára. A videó leírásában legyen az oldaladra visszamutató link.
  • Ha szeretsz beszélni, elindíthatsz egy podcast-ot (videó- vagy audió sorozatot) - ez nagyszerű lehetőség arra, hogy tekintélyt szerezzél a réspiacodon.
  • Használd a SlideShare-t arra, hogy forgalmat vezess a blogodra - alakítsd át a legjobban teljesítő cikkeidet prezentációvá, és töltsd fel őket a SlideShare-re.
  • A webinárium tartása is kitűnő módja annak, hogy tekintélyt szerezz magadnak a réspiacod szemében.
  • Ha van online videó-tutoriálod, elkészítheted az írásbeli változatát - a videóid átírásával könnyen teszel szert extra tartalomra a blogodon.

Növeld a forgalmadat közösségi médiák által

  • Az üzletednek saját Facebook oldallal kell rendelkeznie - soha többet nem kell aggódnod a forgalom miatt, ha követőkre teszel szert a Facebook-on.
  • Állítsd be az automatikus Tweet-et, amikor közzéteszel egy bejegyzést a WordPress blogodon.
  • Használd a Google+ oldaladat arra, hogy mutasson egy link a cikkedre, amikor közzéteszed a blogodon.
  • Alkalmazz ütemező szoftvert, mint pl. a HootSuite a Facebook-on való ütemezésre - ez nagyon jó eszköz, ha bajban vagy a Facebook üzleti oldalad építésével.
  • Tegyél közzé linkeket a közösségi média fiókodon, melyek régebbi cikkeidre mutatnak - ez növelni fogja az oldaladon az összes régi cikked forgalmát, melyek egyébként már el vannak temetve az arhívumban.
  • Találj népszerű blogokat a réspiacodon, és szólj hozzá a cikkeikhez - de vigyázz, ne legyél spam-hozzászóló, mert ezzel teheted legkönnyebben tönkre a hírnevedet.
  • Tedd közzé más bloggerek tartalmát a saját közösségi média fiókodban.
  • Próbálj kapcsolatot teremteni a réspiacod többi bloggereivel - írj nekik emailt, vagy vedd fel a kapcsolatot velük a közösségi médián keresztül.
  • Minden blogbejegyzésedhez adjál közösségi megosztó gombokat.
  • Bátorítsd az olvasóidat, hogy osszák meg a Twitteren az idézhető mondataidat.
  • Minden blogbejegyzés végén használj CTA-t - az embereknek meg kell mondanod, hogy mit tegyenek, amikor befejezték a cikked olvasását.
  • Generálj forgalmat a StumbleUpon (cikk-angolul) - így szerezhetsz a legnépszerűbb cikkeidre még több stumble-t.
  • Kövesd mások Twitter ajánlásait - egy jó részük ezeknek követni fog téged.
  • Váljék szokásoddá, hogy megválaszolod a kommenteket és emaileket - az emberek utálják, ha semmibe veszik őket, különösen akkor, ha ők időt fordítottak arra, hogy elolvassák a bejegyzésedet, és hozzáfűzzék a gondolataikat komment, vagy email formájában.
  • Oszd meg a cikked a LinkedIn csoportokban - megoszthatod már létező csoportokban, vagy létrehozhatsz saját csoportot.
  • Oszd meg a legjobb cikkeidet a Reddit-en.

Növeld az oldalad forgalmát vendég-poszttal és link-építéssel

  • Indítsd el saját vendég posztodat a blogodon - ez jó módszer arra, hogy kapcsolatot építs más bloggerekkel és rengeteg friss tartalmat kapj a blogodra.
  • Hivatkozhatok egymás oldalára.
  • Indíts el egy különálló blogot a réspiacodnak - helyezz el visszamutató linket a fő blogod legjobban teljesítő cikkére.
  • Próbálj vendég-posztolni más blogokon.
  • Csak csúcs-minőségű blog-katalógusokban helyezd el a blogodat - ha nem válogatod meg, hogy hova helyezd el, komoly károkat okozhatsz a blogodnak.
  • Az email aláírásodban legyen az összes közösségi oldal fiókodra-, és blogodra mutató link.
  • A réspiacod fórumain tegyél közzé értékes információkat, és az aláírásodba helyezz el a blogodra mutató linket.
  • A cikkeid egy részét helyezd el cikk-katalógusokban, mint pl. az Ezine - ahányszor más blogokon közzéteszik a cikkedet, újabb, a blogodra visszamutató linket nyersz.
  • Próbálj konkurenciádról visszamutató linket szerezni.
  • Készíts e-könyvet, melyben a blogodra mutató linket helyezel el.
  • Kínáld eladásra a legjobb e-könyvedet az Amazon-on.

Növeld az oldalad forgalmát keresőoptimalizálással - SEO

  • Helyezz el a régi cikkeidre mutató linket az új cikkeidbe, és fordítva - ezzel a lehető legalacsonyabban tudod tartani a visszafordulási arányt.
  • Használd a Google AdWords Keyword eszközét arra, hogy megtaláld a legnépszerűbb long tail kulcsszavakat, és ezekről írjál cikket.
  • SEO pluginnal optimalizáld a blogod.
  • Használd a kulcsszavaidat a címsorban, a tartalomban, a képek alt tag-jében, meta leírásban.
  • Időnként helyezz el a réspiacod tekintélyes oldalaira mutató linket - a blog tulajdonosa viszonozhatja a szívességet azzal, hogy a blogodra mutató linket helyez el az oldalán.
  • Használj kifelé mutató linkeket értékes oldalakra.

Növeld az oldalad forgalmát e-könyvvel és ingyen letölthető anyagokkal

  • Buzdítsd egy ingyen letölthető e-könyvvel az embereket, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre.
  • Indíts blog-versenyt - azok, akik visszahivatkoznak a blogodra, ingyen kapnak egy e-könyvet.
  • Azok az olvasóid, akik tweet-elik, vagy megosztják a Facebookon a blogodat megkapják az e-könyvedet.
  • Biztasd a leghűségesebb olvasóidat arra, hogy osszák meg az e-könyvedet - egyedi követő linket adj mindegyikőjüknek, melyet azután ellenőrizni tudsz a ClickMeter-el.

Növeld az oldalad forgalmát egyéb ötletekkel

  • Tegyél egy blogodra mutató linket, ha a Yahoo! Answers-en megválaszolsz egy kérdést.
  • Válaszolj a Quora-n feltett kérdésekre, és helyezd el a blogodra mutató linket.
  • Használd a Pingomatic-ot az összes cikked pingetésére.
  • Írj termékismertetőt, és linkeld be a termék tulajdonosát - lehet, hogy szívességből ő is linkeli a blogodat.
  • Tedd ki az oldalsávba a legnépszerűbb cikkeidet - ha belinkeled az oldalsávba ezeket a cikkeket, csökkenni fog a visszafordulási arány.
  • Indíts el egy weboldal dizájnt tervező üzletet - minden oldalra, amit megtervezel, tedd ki a blogodra mutató linket.

Bízom benne, hogy elegendő ötletet kaptál ahhoz, hogy valóban növelni tudd a weboldalad forgalmát. Ha szeretnél értesülni arról, hogy újabb marketing eszközről készítettünk ismertetést, iratkozzál fel.

Elmélet helyett gyakorlat: új marketing csatornák Neked!

Folyamatosan bővülő, konkrét gyakorlati tippekkel és magyarázatokkal,  eszközökkel segítünk neked, új marketing csatornáid kialakításában.  Kérd máris az ingyenes hozzáférésed a gombra kattintva.

Mond el, hogy mit gondolsz róla: